دستگاه قضا علمدار مبارزه با فساد است

حجت الاسلام قدرتی گفت: دستگاه قضا امروز علمدار مبارزه با فساد است و دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد به صورت جدی ورود کرده و مفسدین زیادی را پای میز محاکمه کشانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در نشست تبیین اهمیت افشاگری فساد در سند تحول قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضا امروز علمدار مبارزه با فساد است، دستگاه قضایی با انتصاب آیت الله رئیسی برای مبارزه با فساد به صورت جدی ورود کرده و مفسدین زیادی را پای میز محاکمه کشانده و این موضوع دشمنان انقلاب را نگران کرده است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: سوت زنی رسانه ‌ها برای افشاگری و مبارزه با فساد باید مبتنی بر واقعیت، مستند و مستدل باشد تا بتوان از آنها در دادگاه‌ها و محاکم قضایی دفاع کرد.

 

وی عنوان کرد: برخی تحت عنوان مبارزه با فساد بدون این که رسیدگی و صحت و سقم آن مشخص شود، اقدام به افشاگری می کنند در حالی که هر خبری درست نیست و باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: فساد را باید اعلام کرد تا پیگیری شود اما اینکه کسی احساس مسئولیت کند و قبل از اثبات یک ادعا آبروی دیگران را ببرد کار درستی نیست و برای جامعه هم آورده ای نخواهد داشت.

 

وی اعلام کرد: فساد به تنهایی، اسمش مبارزه با فساد نیست، مبارزه با فساد در گرو اقدام و برخورد با زمینه های فساد و مفسدین است و لازم است همه گزارش های خودشان درباره مفاسد را برای بررسی و رسیدگی به دستگاه مسئول مبارزه با فساد یعنی دستگاه قضایی و مسئولان ذی ربط ارائه دهد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: مبارزه با فساد همان امر به معروف و نهی از منکر بوده و سعی ما بر حمایت از این عزیزان است و دستگاه قضا تاکنون علیه کسی برای افشاگری اقدام قضایی نکرده است.

 

وی گفت: مبارزه با فساد باید در قالب قانون با رعایت موازین شرعی و اخلاقی باشد که خیلی مهم است و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان عالی قوه قضائیه  است.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه رسانه‌ها در قضیه هفت سنگان از جانب دادگستری اعلام کردند که تغییر کاربری نشده است، زمین خواری هم اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: این درحالی است که رسیدگی در دستگاه قضا حساب و کتاب دارد و الان رای بدوی صادر شده و اتهام تغییر کاربری بوده و احراز زمین خواری هم با قاضی مربوطه است.

 

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد کردیم این پرونده برای رسیدگی بهتر و اینکه شائبه‌ای نباشد به تهران ارسال شود و الان هم حرف ما این است که در پرونده هفت سنگان و نیاوران باید منتظر باشیم تا مرجع صالح اتخاذ تصمیم کند و از اقدام تبلیغاتی خودداری به عمل آید.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به این موضوع وقتی قوه قضائیه در پرونده ای قاضی ویژه تعیین می کند و قاضی هم رای بدوی را صادر کرده است یعنی صدای رسانه‌ها و عدالت خواهان شنیده شده است ولی باید واقعیت‌ها مستند، مستدل و قانونی بیان شود؛ در عین حال آن چه فصل الخطاب خواهد بود رای دادگاه تجدید نظر است که همه باید منتظر صدور آن باشیم و از پیش داوری خودداری کنیم و در نهایت همه آن را بپذیریم.

 

وی در در ادامه با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی در محلات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کشف جرائم، یادآور شد: بی گمان یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب در همه ابعاد حضور مردم بوده و هرکجا از این ظرفیت، درست استفاده شده است رو به جلو حرکت کرده ایم و هرکجا خوب استفاده نشده، بحث جرائم و آسیب‌های اجتماعی را بیشتر شاهد بوده‌ایم.

 

کد خبر 1016993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha