تشکیل شورای تبلیغ و مساجد سبب هم افزایی در امور فرهنگی

حجت الاسلام حاجیلری گفت: تشکیل شورای تبلیغ و شورای مساجد سبب هم افزایی هر چه بیشتر در امور فرهنگی و شورای مساجد می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حجت الاسلام حاجیلری» در دیدار صمیمانه مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفرش که در مسجد زاغرم برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های مساجد نقش موثری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دارند.

 

امام جمعه تفرش با اشاره به اجرای طرح ایران قوی و فعالیت های کانون های مساجد تحت عنوان روید فهما، افزود: این فعالیت های جای تقدیر و تشکر دارد و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای داشتن آمار، ارقام و اطلاعات فرهنگی تلاش کنند.

 

وی نداشتن اطلاعات و آمار را از مهمترین مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگ برشمردند و بیان کرد: امید است از این پس با راه اندازی این سامانه شاهد فعالیت های گسترده فرهنگی کانون های مساجد باشیم.

 

این مقام مسئول در ادامه به تشکیل شورای تبلیغ و شورای مساجد جهت هم افزایی بیشتر و هماهنگی نهادهای فرهنگی در امور مسجد اشاره کرد و گفت: با تشکیل این شورا می توانیم شاهد فعالیت های بهتر و هماهنگ مساجد باشیم.

 

امام جمعه تفرش همچنین بر لزوم مراقبت و انجام صحیح وظیفه امانتداری در حفظ اموال مسجد و استفاده از این اموال تاکید کرد و گفت: این اموال گاها وقفی هستند و باید در مسیر نیات واقف استفاده شوند.

 

حجت لااسلام حاجیلری حضور جوانان در مساجد را ضروری دانست و بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های فرهنگی، آموزشی و علمی خود به این مهم پرداخته و امروز شاهد حضور گسترده جوانان به مساجد هستیم که این مهم باید تقویت شود.

کد خبر 1017163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha