وجود ۸۰۰ نیت در موقوفات استان زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی تعداد موقوفات در استان زنجان را ۲ هزار و ۸۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد نیات واقفین نیز به ۸۰۰ نیت می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان 800 نیت در موقوفات وجود دارد که اجرای امینانه نیات واقفین از وظایف سازمان است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با یادآوری اینکه اجرای امینانه وقف خیرین، اجرای نیت واقف، امانتداری موقوفات، جلوگیری از طمع‌ورزی به موقوفات و ترویج وقف با نیت‌های به روز از اولویت‌های اوقاف است، ادامه داد: تعداد موقوفات استان بیش از 2800 مورد است.

 

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال تاکنون 70 میلیارد ریال اجرای نیت در استان اتفاق افتاده است، ادامه داد: وقف در امور فرهنگی، پزشکی، علمی، آموزشی، محیط زیست و ترویج دین از نیازهای امروز جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آثار و برکات وقف گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص)، آنچه پس از مرگ باقی می‌ماند، صدقه جاریه، اولا و عمل صالح است که سودش به دیگران برسد.

 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: وقف رفع کننده کمبودها و نقایص در جامعه است، واقف دردهای جامعه را درد خود می‌داند و برای رفع دردهای جامعه مال خود را وقف کرده و نام خود را در تاریخ ثبت می‌کند.

 

وی بر ضرورت ترویج وقف های مشارکتی تاکید کرد و گفت: می‌توان با اندک مال خود به وسیله وقف مشارکتی، جامعه را از مشکلات نجات داد.

 

کد خبر 1017201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha