انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های قرآنی بود

حجت الاسلام دیلم گفت: دفاع از ملت هاي مظلوم و قدس شریف و استکبار ستیزی از آرمان های بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین «نورعلی دیلم» ظهر امروز (پنجشنبه 2 بهمن) در جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی و نشست کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر استان گلستان با بیان اینکه، استکبار ستیزی مهمترین اندیشه امام راحل بود، گفت: حضرت امام خمینی (ره) قیام خود را براساس مبانی قرآنی مطرح و به ثمر رساند و امروز باید خدا را شاکر باشیم که لطف خدا شامل حال ما شده است و در عصر امام راحل و مقام معظم رهبری قرار داریم.

 

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گلستان با اشاره به پیوند قرآن و انقلاب اسلامی در اندیشه و تفکر امام راحل، افزود: قیام های مختلفی در طول تاریخ اتفاق افتاده است که رهبران هرکدام از آنها بر حق بودن آن قیام تاکید داشتند و ما باید ملاک اصلی از قیام را شناسایی کرده و حق را از باطل جدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه، بهترین راه برای شناسایی قیام حق، تبیین و اندیشیدن به آرمان های آن قیام است، افزود: از اهداف مهم قیام امام راحل و انقلاب اسلامی دعوت به تقوا و برگشت به آموزه های دینی بود که برگرفته از سیره و منش پیامبر گرامی اسلام می باشد.

 

حجت الاسلام دیلم، رهایی از ذلت و زندگی عزت مند را از اهداف و آرمان های دیگر امام راحل عنوان کرد و افزود: رهایی از ذلت هدف دیگر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود که با نگاه به جهاد و کاری که امام حسین (ع) در کربلا انجام داد، انقلاب اسلامی را هدایت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه، امروز باید خود باوری و استفاده از ظرفیت داخلی مورد توجه جوانان و مسئولین باشد، تصریح کرد:  امام راحل نمی خواستند به شرق و غرب وابسته باشیم و به لطف و برکت انقلاب و نظام مقدس کشورمان امروز شاهد آن هستیم که نخبگان، اندیشمندان، کارآفرینان و علمای ما در جهان مطرح هستند و حرفی برای گفتن دارند.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، دفاع از مظلوم و دفاع از قدس شریف را از دیگر آرمان های مهم امام راحل و مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: امام راحل نگاه اسلامی داشت و نگاهش به مذهب و قشر خاصی نبود و از سال ۴۲ تاکنون دفاع از فلسطین از آرمان های مهم امام راحل بود و امروز هم خلف صالح ایشان بزرگ منادی وحدت در کشور و جهان اسلام مقام معظم رهبری با دشمن شناسی و تحکیم وحدت راه امام راحل را ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام دیلم همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان در عصر حاضر گفت: امروز دشمن با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و مجازی و ترویج تفکر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی سعی در به هم زدن اتحاد امت اسلامی و به جان هم انداختن مسلمانان هستند که باید نخبگان و اندیشمندان و علمای ما هوشیار باشند و در برابر ترفندهای آنها مقابله کنند.

 

کد خبر 1018050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha