برگزاری رزمایش های نظامی ایران در منطقه طمع دشمنان در جنگ افروزی را از بین می برد

حجت الاسلام صفایی گفت: ارتقای سطح مولفه قدرت نظامی در فضای ملی و فضای پیرامونی و هندسه جمهوری اسلامی ، از بین رفتن طمع دشمنان در جنگ افروزی از جمله دستاوردهای برگزاری رزمایش های نظامی ایران در منطقه است.

حجت الاسلام «غلامعلی صفایی بوشهری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری رزمایش های مختلف توسط نیروهای مسلح و تاثیر این رزمایش ها در افزایش اقتدار ملی ایران گفت: یکی از ارکان مهم آفرینش اقتدار یک نظام، ارتقای سطح قدرت همه جانبه دفاعی و امنیتی در سطح ستاد صف و تجهیزات است. رزمایش های اقتدارآفرین و هدف محور می تواند در این عرصه نقش مهمی ایفا کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر افزود: رزمایش شبیه سازی شرایط جنگی با هدف آزمودن توان مدیریتی، برنامه ریزی و توان عملیاتی، انسانی، تجهیزاتی و آموختن شیوه های مختلف، آفند، پدافند، تصحیح و تکمیل نیروهای مختلف نظامی است. به طور طبیعی این نوع رزمایش ها در تمام عرصه های مدیریتی، برنامه ریزی، عملیاتی و چه عرصه هایی که امتحان و اقتدار تجهیزات و کشف قدرت بالای تجهیزات نظامی بسیار موثر است. 

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: این رزمایش ها در نهایت موجب ایجاد مولفه قدرت در عرصه دفاعی و امنیتی می شود و این مولفه قدرت به اقتدار یک نظام افزون می کند؛ به همین دلیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این نگاه استراتژیک در مقام ارتقای سطح اقتدار خود می کوشد و به طور طبیعی باید به افزایش اقتدار و امنیت خود اضافه کند و این رزمایش ها در این عرصه بسیار موثر هستند.

 

وی ادامه داد:اقتدار نظامی و امنیتی یک سیاست راهبردی و استراتژیک است که در عرصه دفاعی و امنیتی ایجاد قدرت می کند و در نهایت موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود، اما نگاه نظام جمهوری اسلامی به ارتقای سطح قدرت امنیتی و دفاعی و نظامی توانمندی در این عرصه است و این نکته بسیار مهم و بزرگی است که نگاه ما به عرصه نظامی را نشان می دهد که ما خواهان ارتقای سطح دفاعی خود در برابر تهدیدهای دشمنان هستیم و پیام این قدرت نظامی و امنیتی دو نکته مهم است اول اقتدار دفاعی ایران و دوم تحقق صلح در منطقه است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر خاطر نشان کرد:اگر نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت نباشد، جنگ افروزان وارد هندسه محیطی پیرامونی نظام جمهوری اسلامی ایران می شوند و موجب جنگ های متعدد می شوند که هم در درون نظام و هم محیط بیرونی ایجاد مشکل می کنند. ارتقای سطح مولفه قدرت نظامی در فضای ملی و فضای پیرامونی و هندسه جمهوری اسلامی در منطقه موجب اقتدار شده و در پی آن جنگ افروزان طمع تهاجمات نظامی را نخواهند داشت. پیام رزمایش های ایران در منطقه افزایش قدرت نظامی و امنیتی ایران دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و صلح پایدار در منطقه است.

 

وی تاکید کرد: این رزمایش ها در هر سطحی از حوزه هوایی، دریایی، زمینی، سطحی و زیرسطحی، پدافند، موشکی، سیستم های راداری و الکترونیکی از هر سطح آن باشد، نشان دهنده توانمندی از دانش بالای نظامی است و موجب یادآوری این نکته است که این رزمایش ها باعث قدرت و صلح پایدار در منطقه می شود.

کد خبر 1018887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha