پژوهش به تنهایی نمی‌ تواند در حوزه مدیریت شهری کارساز باشد

آیت الله دژکام گفت: پژوهش به تنهایی نمی ‌تواند در حوزه مدیریت شهری کارساز باشد و باید بررسی شود که پژوهش ها مفید و کارساز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» امروز (یکشنبه 5 بهمن) در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: تاریخچه حرکت به سمت کتابخانه های تخصصی بدین نحو بوده که ابتدا در تهران، اصفهان و تبریز ایجاد و در ادامه شیراز نیز به این حوزه وارد شده که این نشان از این مسئله دارد که همه به ضرورت کار دانش پایه و دانش بنیان پی برده ‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: پژوهش به تنهایی نمی‌ تواند در حوزه مدیریت شهری کارساز باشد و باید بررسی شود که پژوهش ها مفید و کارساز نیز باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: متاسفانه انواع مختلفی از پژوهش ها در حوزه بنیادی شهری انجام نشده است و به نظر می رسد که عرصه این پژوهش ها مطالعات مهندسی نیست و با نگاه های انسان شناسانه و فیلسوفانه باید حمایت شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اظهار کرد: پژوهش بنیادی شاید به برخی نیازها مقطعی پاسخگو نباشد اما اینکه نیاز به مدیریت طولانی مدت در طی قرن ها نیازمند پژوهش های بنیادی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بسیاری از نیازهای امروز جامعه و کشور نیازمند پژوهش های بنیادی است، گفت: حرکتی در شیراز شروع شده که کارها دانش محور باشد و در گام بعدی باید در راستای ساماندهی اقدامات پژوهشی بحث شود.

آیت الله دژکام افزود: ناکارآمدی روش تحقیق یکی از معضلات کنونی است و باید به روش های علمی که نخبگانی مانند ملاصدرا ارائه کردند، توجه شود.

کد خبر 1019007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha