انقلاب اسلامی به بانوان هویت و عزت بخشیده است

حجت الاسلام دیلم گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن کریم بود که به بانوان هویت و عزت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (یکشنبه 5 بهمن) در جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی ویژه کار گروه بانوان تقریبی ستاد دهه فجر استان گلستان ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: امام و انقلاب اسلامی به بانوان هویت، شخصیت، رسمیت و موضوعیت داد و قشر وسیع جامعه را که به بهانه دین‌داری و عفت از فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی محروم بودند، به متن جامعه کشاند.

 

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گلستان با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن کریم بود که به بانوان هویت و عزت بخشیده است، افزود: نگاه انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) می باشد که توجه ویژه ای به نهاد خانواده و بانوان دارد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه قبل از اسلام و بسیاری از تمدن ها توجه چندانی به بانوان نمی شد، اظهارداشت: با حضور پیامبر اکرم (ص) و عرضه دین مبین اسلام و قرآن کریم مقام زن و ارزش و جایگاه آن محترم شمرده شد و نبی مکرم اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد نمی دانست.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز توجه امام راحل نسبت به بانوان همچون نگاه پیامبر اعظم (ص) بود، افزود: همین نگاه پیامبر اکرم (ص) در انقلاب اسلامی نیز وجود داشت و زن به عنوان محور خانواده ارزش و  جایگاه خاصی پیدا کرد.

 

وی با تاکید براینکه امروز هر چه بانوان ما متدینه و بشیر باشند، جامعه موفق و متدینی خواهیم داشت، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه تاثیرگذاری بانوان صد چندان شده است، آگاهی بانوان جامعه اسلامی ضرورت مهمی است که بتوانیم بانوی تراز انقلاب و تراز اسلام تربیت نماییم.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه امروز گلستان استانی تلفیقی است، گفت: امروز و در استان گلستان چه شیعه و چه سنی در کنار هم هستیم و مسالمت آمیز زندگی می کنیم و باید مبارزه با افراطی گری و استکبارستیزی از وظایف اصلی مردم منطقه باشد‌.

 

حجت الاسلام دیلم، آشنایی با جهان اسلام و تحرکات دشمن را از دانستنی های اولیه بانوان جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی آشنایی و تبیین تاریخ معاصر و منظومه فکری امامین انقلاب برای بانوان ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز باید بانوان جامعه اسلامی با آموزش و آگاهی های لازم می بایست با توطئه های دشمنان آشنا شوند، گفت: توانمند سازی بانوان مساله مهمی که امروز باید به آن توجه داشته باشیم و لازم است در این زمینه با برگزاری برنامه ها و کارگاه های آموزشی و اردویی بر توانمند سازی بانوی جامعه اسلامی تلاش کنیم.

 

 

کد خبر 1019092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha