مشکل پشت نوبتی های بهزیستی خراسان جنوبی حل می شود

یزدان مهر گفت: به خاطر رکود اقتصادی کشور سه هزار نفر مددجو پشت نوبتی بهزیستی در خراسان جنوبی و ۲۵۰ پشت نوبتی در نهبندان داریم که موضوع پیگیری و رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ذوالفقار یزدان مهر» دوشنبه (۶ بهمن) در نشست با فرماندار نهبندان اظهار کرد: مهمترین چالش شهرستان اشتغال و مسکن است که بازدیدهایی انجام و موضوعات بررسی و  رفع می شود.

 

 

معاون سازمان بهزیستی کشور افزود:  در بحث مسکن 80 واحد در دست ساخت در شهرستان داریم، بخشی از این واحدها برای خانواده های دارای دو معلول است که خوشبختانه با رایزنی هایی که صورت گرفته مشکلی در خصوص تأمین اعتبار این واحد ها نداریم.

 

 

یزدان مهر ادامه داد: 10 واحد مسکن دو معلولی در شهرستان نهبندان در مرحله فنداسیون و نازک کاری است که 40 میلیون تومان کمک بلاعوض با کمک بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و خیرین پرداخت می شود  و 50 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن است که در حال انجام است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در بحث خانواده های دو معلولی روستایی هم 13 واحد در نهبندان احداث می شود که 10 واحد آن تحویل داده شده و سه واحد هم به مرحله سفت کاری رسیده که اعتبار آن از 18 میلیون تومان به 85 میلیون تومان بلاعوض افزایش یافته و 50 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه است که مشکلی در این خصوص نداریم.

 

 

معاون سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در بحث مسکن روستایی مددجویان عادی در نهبندان 56 واحد در دست ساخت داریم، عنوان کرد: خوشبختانه تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد کرده ایم که یک هزار و 500 واحد در کشور برای دهک های پایین به صورت صد در صد رایگان انجام می شود که سهم نهبندان سه واحد است.

 

 

یزدان مهر بیان کرد: سازمان بهزیستی با قرار گاه محرومیت زدایی سپاه تفاهم نامه ای  منعقد کرده که سهم نهنبدان ساخت هشت واحد مسکن به صورت رایگان است؛ سازمان بهزیستی در مناطق کمتر توسعه یافته نهایت همراهی را خواهد داشت.

 

 

وی با اشاره به حوزه اشتغال نهبندان گفت: برای اشتغال در نهبندان یک میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده ایم، سازمان بهزیستی برای هر تعداد متقاضی تسهیلات، مشکلی ندارد.

 

 

معاون سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در فروردین ماه سال گذشته پشت نوبتی های بهزیستی را صفر کرده ایم، ادامه داد: اما متأسفانه به خاطر رکود اقتصادی کشور باز سه هزار نفر مددجوی پشت نوبتی در استان و 250 پشت نوبتی در نهبندان داریم که خوشبختانه نماینده مردم نهنبدان و سربیشه در مجلس برای رفع این مشکل در مجلس رایزنی خواهد کرد.

 

 

یزدان مهر با بیان اینکه در بحث حق پرستاری در منزل بررسی های لازم انجام شده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه  این موضوع در کشور تأمین اعتبار شده، باز هم 160 نفر در نهبندان پشت نوبتی هستند که حتماً پیگیری خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان برای هزینه گازکشی منازل در نهبندان مشکل دارند، افزود: سعی می شود از اعتبارات مشارکتی مردمی که در اختیار بهزیستی است این مشکل را حل کنیم.

 

 

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت:  پشت نوبتی خانواده های دارای فرزند دوقلو در نهنبدان بررسی خواهد شد، همچنین برای درمان معتادان نهبندان ساختمان اورژانس اجتماعی نهبندان اعتبار استانی لازم دارد که باید محقق شود.

 

 

وی با اشاره به هزینه های فیزیوتواپی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی در نهبندان، گفت: در بیشتر استان ها، دانشگاه علوم پزشکی خدماتی را به افراد ارائه می دهد لذا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید این خدمات را با تعرفه دولتی انجام دهد تا بهزیستی هزینه آن را پرداخت کند.

 

کد خبر 1019171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha