محور جهرم به شیراز همچنان پر تصادف است

خشرو گفت: در ۹ ماهه گذشته ۳۴۳ تصادف در محور جهرم به شیراز رخ داده که ۱۸ نفر فوتی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رضا خوشرو»، امروز (دوشنبه ۶ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته، ماموريت های اورژانس جهرم بدون افزایش تعداد پایگاه های اورژانس نسبت به سال های گذشته حدود  ۳۰ درصد افزايش يافته است، گفت: از شروع سال ۹۹ تا كنون ۱۱ هزار و ۵۴۱ ماموريت انجام گرفته كه چهار هزار و سه مورد آن مربوط به ماموريت های جاده بوده است.


رئيس مركز اورژانس ۱۱۵ جهرم با اشاره به اینکه در ماموريت های جاده ای صورت گرفته، ۷۱۰ مورد تصادف گزارش شده است، افزود: این تعداد تصادف هزار و ۳۸ مورد مصدوم و ۴۳ فوتی بر جای گذاشته شده است.

 

به گفته وی، درسال جاری ۵۰ درصد تصادفات صورت گرفته در محور جهرم به شيراز رخ داده است كه بيشترين آن به ترتيب به علت واژگونی ماشين، واژگونی موتورسيكلت، برخورد ماشين با موتور سيكلت و برخورد ماشين با ماشين بوده است.

 

خوشرو با اشاره به اینکه سرعت بالا علت اصلی تصادفات در اين محور است، خاطرنشان کرد: درسال های قبل از ۲ بانده شدن اين جاده بیشترین نوع تصادف، برخورد رخ به رخ ماشین بود که در این راستا کنترل سرعت در این محور می تواند تاثیر شگرفی در کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه بالاترین شدت تصادفات در ۹ ماه گذشته مربوط به محور جهرم به «سيمكان» بوده است، گفت: در ۳۴۳ مورد تصادف محور جهرم به شیراز، ۱۸ نفر و در ۱۰۷ مورد تصادف محور جهرم به سیمکان ۹ نفر  جان خود را از دست داده اند. 


رئيس مركز اورژانس ۱۱۵ جهرم درباره علت بالا بودن تلفات جانی در محور جهرم به سيمكان گفت:  ۲ بانده نبودن اين محور و برخورد رخ به رخ ۲ ماشين علت اصلی تصادفات در اين جاده به حساب می آيد. 

 

وی با بیان یانکه پيش از این بالاترین شدت تصادف در محور جهرم به لار اتفاق می افتاد، عنوان کرد: حساس شدن مردم و مديريت بهتر نسبت به اين محور و حضور بيشتر مامورين راهنمايی و رانندگی موجب شده است كه شدت تصادفات در محور جهرم به لار كاهش يابد. 


خوشرو با بیان اینکه لازم است برای جلوگیری از تصادفات و کشته های ناشی از آن درمحور جهرم به سیمکان تدابیر و برنامه های موثر اتخاذ و اجرا  شود، به تصادفات شهری در ۹ ماه گذشته در جهرم اشاره کرد و گفت: ۱۰۵۲ ماموريت برای تصادفات شهری انجام گرفته كه اين تصادفات، هزار و ۴۳۴ مصدوم و ۲۰ فوتی برجای گذاشته كه بيشترين تصادفات به ترتيب به علت برخورد ماشين با موتورسيكلت، واژگوني موتورسيكلت، برخورد ماشين با ماشين و برخورد موتورسيكلت با موتورسيكلت بوده است.

 

وی ادامه داد: این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته در  تصادفات شهری هشت نفر جان خود را از دست دادند و در سال جاری ۱۵ نفر از فوتی ها راکبین موتورسیکلت بوده اند که ۱۳ نفر از آنان دربرخورد با ماشین و ۲ نفر در اثر واژگونی جانشان را از دست دادند.

 

رئيس مركز اورژانس ۱۱۵ جهرم با اشاره به اینکه ۷۵ درصد فوت شدگان در تصادفات شهری از سرنشينان موتور سيكلت بوده اند، خاطرنشان کرد: سرعت بالا، رعايت نكردن اصول ايمنی به خصوص استفاده نكردن از كلاه ایمنی و بی توجهی به قوانين راهنمايی رانندگی باعث می شود كه در تصادفات شهری، سرنشين های موتور سيكلت آسيب بيشتر ديده و در نهايت منجر به فوت آنان شود. 


وی در پایان بيان كرد: همچنين در ۵۰ درصد تصادفات جاده ای موتور سيكلت حضور دارد كه خود عامل مهم در ايجاد تصادفات است.

 

کد خبر 1019368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha