تمامی مزایده های مشکوک و مورد اعتراض در ایلام بررسی می شوند

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: تمامی مزایده های مشکوک و مورد اعتراض در ایلام بررسی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «سید رضا حسینی» روز دوشنبه پیرو تشکیل کارگروه های هفت گانه اجرای سند تحول قضایی، در اولین جلسه کارگروه تخصصی نظارت بر حسن اجرای قوانین، با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر اجرای دقیق قوانین در کشور، به بیان وظایف و تکالیف این دو نهاد دستگاه قضایی پرداخت و گفت: نظارت این نهادها باید مستمر، نظام مند و هدفمند باشند.

 

رئیس کارگروه نظارت بر حسن اجرای قوانین دادگستری استان با اعلام تشکیل کمیته های فرعی و تخصصی در حوزه کاری این کارگروه با موضوعات ویژه نظارت بر قوانین و نظارت بر حسن جریان امور، افزود: مسائل و موارد مهم و حساس قضایی استان بنا بر اولویت در این کمیته ها مطرح شده و پس از بحث و بررسی تصمیمات مورد نیاز اتخاذ می شود.

 

حسینی با اشاره به اهمیت و حساسیت برگزاری مزایده ها در استان و لزوم توجه جدی بر نظارت در اجرای تشریفات قانونی و حسن انجام کلیه مزایده ها، از تشکیل کمیته فرعی مزایده ها در کارگروه نظارت بر حسن اجرای قوانین خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه مزایده های مشکوک و مورد اعتراض، در اسرع وقت بررسی شده و در صورت احراز تخلف، به صورت قاطع با متخلفین برخورد می گردد.

 

وی بر حضور نماینده دادستانی به عنوان نماینده قضایی و ناظر در کلیه مزایده ها و ارجاع امر کارشناسی صرفا به کارشناسان رسمی دادگستری استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های ناظر به ویژه کانون و مرکز کارشناسان رسمی نیز با دقت بر فعالیت کارشناسان نظارت نمایند.

 

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ایلام در پایان بر جایگاه ویژه نظارت های مردمی و سامانه هوشمند گزارش دهی دستگاه قضایی در نظارت بر اجرای قوانین، تعیین شعب ویژه در دادسرا و دادگاه در خصوص تخلفات کارشناسان و پیگیری اجرای مصوبات کارگروه تاکید کرد.

کد خبر 1019369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha