هشدار معاون درمان وزارت بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد/ احتمال اوج پیک چهارم در این استان

جان بابایی گفت: پیک سوم کرونا در کشور رو به اتمام است و می توان گفت که وضعیت خوبی ایجاد شده، اما کهگیلویه و بویراحمد در خطرناک ترین وضعیت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز سه شنبه (۷ بهمن) «قاسم جان بابایی» در برنامه صبح بخیر ایران درباره خیز چهارم ویروس کرونا گفت: شیوع موج چهارم از ابتدای بهمن یک پیش بینی است؛ ۱۶ شهر نارنجی، ۱۷۰ شهر زرد و ۲۵۰ تا ۲۶۰ شهر آبی هستند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: تغییر رنگ می تواند در دو هفته اتفاق بیفتد، اما شرایط هر استانی با دیگری متفاوت است و این شرایط در شیوع بیشتر تاثیرگذار است؛ در استان‌ هایی مثل کرمان و یزد ممکن است پیک چهارم نداشته باشیم، زیرا ابتلای زیاد را قبلا داشته اند.

 

وی خاطر نشان کرد: شرایط برخی استانها مثل سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد به دلیل اینکه جمعیت آلوده نشده آنها خیلی بالاست، متفاوت از سایرین است و ممکن است شاهد پیک سنگین چهارم در این استانها باشیم.

 

با توجه به این توضیحات بنابراین می توان گفت که مردم کهگیلویه و بویراحمد روزهای بسیار سختی را پیش رو دارند و اگر همچون گذشته مسائل بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است در وضعیت قرمز قرار بگیرند.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر شیوع کرونا ویروس شهر قرمز ندارد، اما هشدار های لازم داده شده است که ممکن است با کوچک ترین سهل انگاری کل استان وارد وضعیت قرمز شود، و محدودیت های شدید کرونایی نیز دوباره اعمال شود.

 

هشدار معاون درمان وزارت بهداشت نشان می دهد که مردم استان باید مواظب آینده باشند، چرا که هم سرمای زمستان را داریم و هم اینکه پیک چهارم کرونا ممکن است هر لحظه اوج بگیرد.

 

 
کد خبر 1019779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha