اقتصاد مقاومتی در رقابت های بین المللی کشور را به توان پایدار  می رساند

حجت الاسلام صفایی بوشهری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی قدرت اقتصادی درون زا است که در جامعه خلق می شود و قدرت رقابت و ورود در صحنه انقلاب اسلامی را ایجاد می کند گفت: اقتصاد مقاومتی در رقابت های بین المللی کشور را به توان پایدار اقتصادی می رساند.

حجت الاسلام «غلامعلی صفایی بوشهری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقتصاد مقاومتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از تهدیدات و تهاجمات نرم دشمنان به یک نظام و انقلاب تهاجم اقتصادی است و شاید یکی از آخرین تهدیدات نرم دشمنان باشد زیرا تهدید اقتصادی به نیروی مهاجم، بازار اقتصادی و جامعه هدف ضربه می زند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر اظهار کرد: کشورهای متخاصم تهاجم به انقلاب اسلامی را همواره پیموده و تجربه کرده اند. تهاجم سخت نظامی، تهاجم نرم فرهنگی و سایر انواع آن را تجربه کردند اما دیدند هیچ نوع کارآیی و تاثیری در تهدید و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته و موجب گستردگی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای سیاسی شده است.

 

حجت الاسلام صفایی بوشهری تصریح کرد: راهکار مقابله با این تهاجم اقتصادی مقاومت اقتصادی است و این موضوع بارها از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است. اقتصاد مقاومتی اقتدار و قدرت اقتصادی درون زا است که در جامعه خلق می شود و قدرت رقابت و ورود در صحنه انقلاب اسلامی را ایجاد می کند و موجب ایجاد قدرت در برابر تهاجم بیگانگان می شود و تنها راه مقابله با تهاجم اقتصادی اقتصاد مقاومتی است و تمام تئوریسین های اقتصادی به این معنا قایل هستند.

 

وی گفت: در یک حرکت پر شتاب اقتصاد مقاومتی می تواند قدرت علمی، فناوری و ایجاد حلقه وابسته میان علم، فناوری، تولید و تولید ناخالص ملی را بالا ببرد و در رقابت های بین المللی کشور را به توان پایدار اقتصادی برساند. در این راه تنها راه برون رفت از تهاجم اقتصادی دشمنان اجرای کامل اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند.

 

وی ادامه داد: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما با آرمان های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری فاصله دارد و این فاصله بسیار زیاد است و باید با حرکت های جهادی از ناحیه تمام اقشار، مسئولان این حرکت پر شتاب شده تا به آن اهدافی که مقام معظم رهبری در طرح اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، برسیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر تصریح کرد: متاسفانه برخی مواقع نگاه و راهکارهای عنوان شده توسط مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که موجب اقتدار اقتصادی ایران می شود، نادیده گرفته شده است و ما نیازمند آن هستیم تا با دانش، علم و جهاد همه جانبه در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا به اقتدار اقتصادی دست یابیم.

کد خبر 1019786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha