مادران شهدا، پرورش یافتگان مکتب فاطمی و حسینی

مادران شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرورش و تربیت یافتگان مکتب فاطمی و حسینی هستند که با تربیتی فرزندانی مثل حضرت عباس و صبری زهرا و زینب گونه برای دفاع از اسلام و قرآن گام برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مادران شهدا فرهیختگان و مفاخر کشور محسوب می شوند چرا که آنان مثل بسیاری از بانوان بزرگ جهان اسلام، با تربیت فرزندانی بخشنده، پر محبت، ولایتمدار و عاشق دین و خدا، زمینه ساز استقلال، آزادی و امنیت شدند و از طرفی هم بر دوری حضور آنان و خبر شهادتشان صبر کردند.

 

تعبیر و گفتگو پیرامون صبر را باید از زندگی حضرت زینب(س)، حضرت(زهرا) و مادران بزرگی مثل حضرت ام البنین و مادران شهدا برگرفت، چرا که آنان در مرحله عمل این واژه مهم را تشریح و تفسیر کردند.

 

سالروز وفات حضرت ام البنین را روز تکریم مادران شهدا در تقویم رسمی ایران نام نهاده اند که این روز فرصتی شده تا مقام چنین شخصیت هایی مورد تجلیل و جامعه با رشادت های آنان آشنا و الگوسازی انجام شود.

 

*ضرورت معرفی فداکاری زنان جامعه

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه 17 هزار زن شهید و جانباز در کشور داریم، گفت: این فداکاری و رشادت های کمتر معرفی شده است.

 

«معصومه ابتکار» در سفر به اصفهان و نشست با مسئولان این استان افزود: در موضوع ایثار و شهادت جنسیت ملاک نبوده و همه برای دفاع از ارزش ها و مرزهای کشور در برابر دشمنان به صحنه آمده اند.

 

وی ادامه داد: کمتر از این جامعه بزرگ یاد شده و امسال پیش بینی برگزاری کنگره ای برای این موضوع در راستای تبیین و معرفی واقعیت ها با تعامل سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته است.

 

*دلسوزی مادران شهدا مصداقی از حماسه سازی است

 

استاندار اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه مادران و همسران شهدا گفت: دلسوزی مادران شهدا مصداقی از حماسه سازی است که آن در امر حفظ ارزش های نظام و اسلام با صبر و گذشت همراهی کردند.

 

«عباس رضایی» ادامه داد: مادران شهدا برای رفع مشکل کشور و حفظ ارزش ها و انقلاب در از دست دادن فرزندان خود صبر کردند که این اقدام آنان اجر عظیم و بالایی خواهند داشت و باید جایگاه آنان تکریم شود.

 

وی به نقش تربیتی مادران شهدا نیز اشاره کرد و گفت: آن ها در امر تربیت اسوه هایی از رشادت و دلاوری را تربیت کردند و آن ها نیز با اعتقاد و صداقت در میدان های نبرد حاضر شدند و جان فشانی کردند.

 

*مادران شهدا الگویی برای جامعه زنان

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رشادت های آنان در تربیت فرزند و صبر بر شهادت، گفت: مادران شهدا الگویی برای جامعه زنان هستند که نقش تربیتی و سبک زندگی آن ها خاص است.

 

«فریده روشن» ادامه داد: تربیت فرزند مولفه مهمی است که در تشکیل جامعه نقش دارد و باید به این مقوله بیشتر پرداخت شود تا نتیجه آن در بالندگی کشور ببینیم.

 

وی اضافه کرد: مادران شهدا برای حفظ ارزش ها، تمامیت ارضی و اقتدار کشور نقش مهمی را ایفا کردند و واقعا در برابر حادثه شهادت صبر کردند که اجری عظیم برای آن ها خواهد بود و مردم نیز باید ادای دین نسبت به این رشادت و حماسه آنان داشته باشند.

کد خبر 1019986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha