زنان تجلی آرامش در خانه / بانوان توانمند استان شناسایی شوند

قاسم نژاد با بیان اینکه بانوان تجلی آرامش در منزل هستند گفت: بسیاری از بانوان در روستاها دارای توانمندی بالای مدیریتی هستند که بایستی این قشر شناسایی و آموزش های لازم را فرا گیرند وحمایت شوند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمود قاسم نژاد» امروز (چهارشنبه، ۸ بهمن ) در نشست با مشاورین فرمانداران شهرستان های استان در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: امور زنان و خانواده استانداری گیلان عملکرد مطلوبی در کشور دارد.‌

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده اند گفت: امروزه بانوان ما باجدیت در حوزه های مختلف به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

 


قاسم نژاد اذعان کرد: بانوان سرمایه های اجتماعی ارزشمند جامعه محسوب می شوند که در این قشر فرهیخته، فرهنگی، کارآفرین و نخبه بسیار داریم که باعث افتخار جانعه ایرانی هستند.

 


وی اضافه کرد: زنان ما علاوه بر مسئولیت فرزند داری و خانه داری به فعالیت های گسترده سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز مشغول هستند.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه آرامش در بنیان خانواده با وجود زن متجلی می شود تصریح کرد: هر ساله شاهد پر رنگ تر شدن نقش زنان نسبت به گذشته در جامعه هستیم.‌

 


قاسم نژاد به نقش مدیریتی زنان در جامعه اشاره کردو افزود: اکنون بسیاری از بانوان ما در پست های مدیریتی در بخش های دولتی و غیر دولتی فعال هستند.‌

 


وی به نقش زنان روستایی در استان پرداخت و خاطرنشان ساخت: بانوان و دختران روستایی در گیلان در کنار فعالیت های کشاورزی با توجه به تحصیلاتشان بایستی فعالیت های مستقل تر دیگری داشته باشند.

 


قاسم نژاد افزود: با فعالیت بانوان در حوزه اقتصادی در آمدی بر خانواده افزوده می شود.‌

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: مادران ما خوشبختانه علاوه بر فعالیت های بیرون از منزل در هدایت فرزندان در حوزه های مختلف علمی و اجتماعی نقش ارزنده ای داشته و بخشی از درآمدشان را برای ارتقا سطح دانش فرزندان در نظر می گیرند.

 


قاسم نژاد به نقش زنان و ارتقا سطح دانش شان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: با ارتقا سطح دانش زنان روستایی می توان مدیران بیشتری در این قشر پرورش داد.

 


وی اضافه کرد: در بحران ها، کاهش آسیب های اجتماعی و اطلاع رسانی در بخش های مختلف می توان از این قشر که تاثیرات بیشتری در خانه و جامعه دارند بهره گرفت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: با افزایش سطح دانش بانوان در روستاها خسارت های وارده در بحران ها نیز کاهش می یابد.

کد خبر 1020351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha