۳۶۶ میلیارد تومان پروژه در نهبندان افتتاح و کلنگ زنی می شود

بیکی گفت: ۳۶۶ میلیارد تومان مجموع اعتبار پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان نهبندان در دهه فجر است که از این اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان برای پروژه های قابل افتتاح شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (11 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نهبندان ظرفیت های بی نظیری دارد اما توسعه پایدار و متوازن در تمامی بخش ها را نداریم لذا رسانه ها باید برای توسعه نهبندان مطالبه گری کنند.

 

فرماندار نهبندان افزود: باید بتوانیم ذهنیت ها را نسبت به نهبندان مثبت کنیم، بیان کاستی ها و نداشتن ها را کم و بر ظرفیت های شهرستان تاکید شود تا فرصت سرمایه گذاری در جهت توسعه محقق شود.

 

بیکی با بیان اینکه علی رغم همه محدودیت ها و تحریم ها هیچ وقت تلاش ها در نهبندان متوقف نشده است، بیان کرد: سرعت تکمیل زیر ساخت ها، حوزه اشتغال و سرمایه گذاری  در نهبندان بیش تر از سال های گذشته و قابل مشهود است چراکه امسال در حوزه صنعت و معدن اشتغال 300  تا 400 نفر فراهم می شود.

 

وی تصریح کرد: شهرستان نهبندان در دهه فجر بیشترین تعداد پروژه افتتاحی و کلنگ زنی را در سطح استان  دارد، این شهرستان همچنین در هفته دولت هم همین وضعیت را داشته و آمار پروژه ها مطلوب بوده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در دهه فجر 311 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود، گفت: از این تعداد 211 پروژه قابل افتتاح و 100 پروژه کلنگ زنی و عملیات آن آغاز خواهد شد.

 

بیکی ادامه داد: همزمان با دهه فجر، 50 پروژه شهری و 161 پروژه در حوزه روستاهای نهبندان  با اعتبار 196 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

وی گفت: 366 میلیارد تومان مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی نهبندان است که از این اعتبار 196 میلیارد تومان برای پروژه های قابل افتتاح و 170 میلیارد تومان هم  اعتبار برای پروژه های کلنگ زنی پیش بینی شده است.

 

فرماندار نهبندان از افتتاح گاز رسانی به 77 روستای نهبندان در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: گاز رسانی به 22 واحد صنعتی و تولیدی هم به بهره برداری می رسد؛ برای هر واحد سرانه مبلغ 240 میلیون تومان دولت رایگان کمک کرده است.

 

بیکی با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به 96 روستای نهبندان در دهه فجر آغاز می شود، گفت: 65 روستا از نعمت گاز بهره مند بودند و سال آینده بیشتر نقاط شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

وی گفت: در حوره منیزیت چهار پروژه داریم که طرح دانه بندی منیزیت در منطقه سید علی با اعتبار 10 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

فرماندار نهبندان از افتتاح فاز دو آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکوه با 10 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: در هفته دولت با هزینه کرد هفت میلیارد اعتبار فاز دوم این پروژه آماده افتتاح است و فاز سوم هم مجوز گرفته شده است.

 

بیکی بهره برداری از پروژه آبرسانی سه فرسخ را از دیگر پروژه های شاخص قابل افتتاح عنوان کرد و گفت: آبرسانی به روستای استند و  پروژه آبرسانی به کوه لوله آماده افتتاح است.

 

وی از افتتاح مدرسه 6 کلاسه شوسف با یک میلیارد و 300 میلیون تومان با کمک اداره کل نوسازی و خیرین خبر داد و گفت: مجتمع بین راهی مزار سید علی با پنج میلیارد و 400 در حال آماده سازی است، همچنین مجتمع بین راهی در ورودی روستای قائم آباد، محور بندان و حیدرآباد هم در حال انجام است.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: شرکت گاز با 197 پروژه، دهیاری ها با 40 پروژه و حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با 9 میلیارد و 500 میلیون تومان بیشترین اعتبار را برای پروژه های قابل افتتاح هزینه کرده اند.

بیکی با بیان اینکه پنج زمین چمن مصنوعی در شهر شوسف آماده افتتاح است، گفت: همچنین پنج پروژه زمین چمن مصنوعی هم کلنگ زنی خواهد شد و سال آینده مجموع زمین چمن مصنوعی شهرستان از یک به 15 افزایش خواهد داشت.

وی گفت: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان آتشدست با اعتبار دو میلیارد و 600 میلیون تومان با کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیرین تأمین شده که به بهره برداری می رسد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن 9 پروژه زیر ساختی داریم، گفت: یک پروژه زیر بنایی خط انتقال برق شاهکوه است که مناقصه آن برگزار و منتظر هستیم تا مباحث فنی آن به نتیجه برسد؛ همچنین تاکنون هفت میلیارد تومان برای شهرک صنعتی هزینه شده است تا واحدهای موجود با آب و برق مشکلی نداشته باشند.

بیکی در پایان عنوان کرد: تا پایان امسال 16 کیلومتر باند دوم در شهرستان نهبندان زیر بار ترافیک می رود.

 

 

کد خبر 1021365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha