مدیریت زمان، مقوله‌ای کمتر مورد توجه

مدیریت زمان مقوله ای مهم برای زندگی انسان است که حفظ و مدیریت آن برای خود و دیگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وقت و زمان، مقوله ای مهم در زندگی هر فرد است که گذشت آن دیگر هیچ برنمی گردد پس باید در مدیریت آن اقدام و استفاده بهینه داشته باشیم تا به نتیجه آن را در بهره وری زندگی داشته باشیم.

 

مدیریت زمان نه برای خود بلکه برای دیگران هم باید باشد چرا که احترام به وقت و فرصت دیگران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید در این خصوص نیز حق و حقوق بقیه مردم اعم از دوستان، همکاران و سایرین را رعایت کرد.

 

جمله «وقت دیگران برای شما چند» واقعا موضوع و اهمیت زمان دیگران را برای ما روشن می کنند که به این موضوع به صورت جدی و لازم مورد توجه قرار می گیرد.

 

وقت شناسی، جلوگیری از روزمرگی، اهمیت به برنامه ریزی، آینده نگری، جلوگیری از اتلاف وقت و گذراندن بیهوده عمر به انسان امید و انگیزه می دهد تا شرایط فردی خود را به بهترین نوع پیش ببرد.

*مدیریت زمان از منظر دین

 

از نگاه آیات و روایات موضوع وقت بسیار مهم بوده و همیشه اتلاف وقت و بی برنامه گی مورد نکوهش قرار گرفته و دین اسلام به موضوع توجه به همه نیازها بر اساس برنامه زمانبندی توجه کرده و انسان ها را به مشغول شدن به امر و کار دیگر پس از فراغت از فعالیتی توصیه نموده است.

 

تقسیم زمان در هر روز به استراحت، کار، تفریح سالم، عبادت بندگی و دیدار با دوستان خوب از مقوله هایی که مورد تاکید دین و معصومین بوده و آن ها انسان ها را به برنامه ریزی، دوری از غفلت و عدم آینده نگری هدایت کرده اند.

 

مطالعه کتاب برای پیدا کرده راه و روش برنامه ریزی بهتر زندگی ضرورت دارد و البته پرهیز از عجله و شتاب زدگی در کارهای شخصی نیز مهم مورد توجه بوده چرا که این موضوع آسیب هایی را برای زندگی خواهد داشت.

 

*زمان سرمایه ای بزرگ برای هر انسان

 

نویسنده کتاب «مدیریت زمان» گفت: زمان سرمایه ای مهم برای انسان ها است و باید آن را مدیریت کنند.

 

«صادق صالحی» با بیان اینکه توجه به وقت برای خود و دیگران از اهمیت در پیشرفت انسان برخوردار است، افزود: نه تنها وقت خود بلکه وقت دیگران را نیز باید مورد توجه قرار قرار داد چرا که این موضوع تضعیف حقوق مردم است.

 

وی ادامه داد: مدیریت زمان برای انسان یک مقوله مهم و ارزشمند محسوب می شود تا با این کار مسیر پیشرفت را فراهم و از اتلاف وقت و از بین فرصت ها جلوگیری کند.

*مقوله مدیریت زمان نیازمند یادگیری

 

یک روانشناس با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت های زندگی گفت: مقوله مدیریت زمان یکی از نیازهای فردی برای پیشرفت است که فراگیری آن لازم است.

 

«علیرضا معماریان» با اشاره به اینکه باید این اصول را از سنین پایین به فرزندان آموزش داد، تصریح کرد: چنین آموزش هایی زندگی را برای آینده آن ها هدفمند و مسیر موفقیت را هموار می سازد.

 

وی ادامه داد: توجه به زمان به عنوان یکی از سرمایه های فردی بسیار مهم است و باید از طرف دیگر به این مهم در زندگی دیگران نیز توجه داشت تا حق و حقوق آن ها را ضایع نکنیم.

کد خبر 1021370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha