درختان بومی جایگزین درختان غیربومی در فضای سبز دزفول می‌شوند

دوایی فر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری دزفول در راستای افزایش سرانه فضای سبز استفاده از درختان بومی است گفت: درختان بومی جایگزین درختان غیربومی در فضای سبز دزفول می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدعلی دوایی فر» امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن) در نشست کارگروه احیای فضای سبز شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری دزفول برگزار شد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری دزفول در راستای افزایش سرانه فضای سبز استفاده از درختان بومی است.

 

شهردار دزفول افزود: چندین گروه مردم نهاد جهت تهیه نهال بومی صدر (کُنار) اعلام آمادگی کرده‌اند و تقریبا بیش از یک هزار نهال این درخت بومی آماده کاست است اما با مشکل کمبود مکان مواجهه هستیم.

 

وی اشاره به خدمات شهرداری دزفول در خصوص احیای فضای سبز تصریح کرد: علاوه بر درخت کُنار، سایر درختان بومی مثمر نظیر نارنج و غیر مثمر جغ که مقاوم به شرایط آب و هوایی به صورت منطقه ای در حال کاشت است.

 

دوایی فر عنوان کرد: متولی جلوگیری از قطع درختان در محدوده شهری، شهرداری دزفول است لذا قوانین مربوط به قطع درختان از سوی شهر را سختگیرانه تر کرده و اجازه نمی‌دهیم به صورت غیر برنامه‌ریزی  شده درختان داخل شهر قطع شوند.

 

وی اضافه کرد: به منظور حفظ فضای سبز، اگر به هر دلیلی نیاز  به قطع درخت در منطقه ای باشد، متولی آن باید ابتدا دو درخت جایگزین آن کاشته و پس از حفظ و داشت آن اجازه قطع درخت به او داده خواهد شد.

 

شهردار دزفول در خاتمه با اشاره به فصل کاشت درختان تصریح کرد: متاسفانه فصل کاشت درختان در دزفول کوتاه بوده و با توجه به اینکه این فصل از فصول خوش آب و هوای منطقه است، معمولا کاشت درختان به فراموشی سپرده می‌شود در حالی که فصل گرما کاشت درخت بی‌فایده است.

 

کد خبر 1021955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha