جشنواره در «امتداد لاله‌ها» در خوزستان  برگزار می‌شود

دومین جشنواره «امتداد لاله‌ها» با همکاری چند دستگاه فرهنگی خوزستان در رشته‌های سرود، نماهنگ، شعر و عکس به صورت استانی در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (دوشنبه 13 بهمن) در جلسه هماهنگی جشنواره «امتداد لاله‌ها» که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره در رشته‌های سرود، نماهنگ، شعر و عکس برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: این جشنواره به پیشنهاد معاونت فرهنگی بنیاد شهید کلید خورد و سبب شد فکری در ذهن متولیان فرهنگی ایجاد شود که بتوانیم با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، یک جشنواره‌ای که نیاز استان است را به صورت یک ید واحد و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می‌شود ولی در نظر داریم در سال‌های آتی آن را ملی یا منطقه‌ای اجرا کنیم چرا که خوزستان این توان و پتانسیل را دارد که بتواند جشنواره‌ها، سوگواره‌ها و مراسم‌های ملی را برگزار کند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه دبیری این جشنواره بر عهده حوزه هنری است ابراز کرد: سال گذشته اولین سوگواره ملی آواها و نواهای بختیاری را در ایذه برگزار کردیم که هم با استقبال خوبی مواجه شد و هم اثربخش بود که پیشنهاد می‌شود در جشنواره امتداد لاله‌ها نیز بهره‌مندی از گویش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

 

«محمد شهباز گهروئی» با بیان اینکه این جشنواره ویژه تولیداتی است که مرتبط با رشته‌های جشنواره طی 2 سال گذشته تولید شده و منجر به دیده شدن آنها می‌شود تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر فعالیت‌های اداری و سازمانی آثار خصوصی نیز پذیرفته می‌شوند.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان دبیری این جشنواره را آرش ساربان بر عهده دارد اذعان کرد: آیین رونمایی از پوستر این جشنواره 16 بهمن همزمان با غباروبی گلزار شهدا انجام و آیین اختتامیه آن نیز 22 اسفند همزمان با روز ملی شهدا برگزار می‌شود.

 

همچنین «حسن نورانی» عنوان کرد: اولین دوره این جشنواره با نام «امتداد» 2 سال پیش به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با موضوعات ایثار، شهید و شهادت و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان کرد: امسال برگزاری جشنواره همزمان با چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس است که می‌توانیم ویژه‌برنامه‌های متنوعی را به همین مناسبت اجرا کنیم.

 

وی چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، گام دوم انقلاب، شهید قاسم سلیمانی، ایثار اجتماعی و شهید و شهادت می‌تواند از جمله موضوعات جشنواره باشد که همه نهادهای فرهنگی مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق آنها تلاش می‌کنند و از اهداف انقلاب نیز محسوب می‌شوند.

 

نورانی امسال این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود اما باید نگاه ما برای دوره‌های بعدی ملی یا منطقه‌ای باشد ادامه داد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم موضوع کودک و نوجوان است در این راستا می‌توانیم از ظرفیت کانون پرورش فکری و کانون‌های مساجد استفاده کرد.

 

«وحید کیانی» نیز تاکید کرد: حضور کانون های مساجد، حوزه هنری، بنیاد شهید، سپاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خبرگزاری شبستان برای برگزاری این همایش نوید اجرای بسیار مطلوب این جشنواره را خواهد داد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه در روز 22 اسفند بنا داریم از 2 شهید شاخص کانون پرورش فکری خوزستان شهیدان بهران فروزان و علی جمال‌پور تجلیل کنیم گفت: این شهدا پیش از این عضو کانون پرورش فکری بودند و به درجه رفیه شهادت نائل آمدند.

 

وی یاد آور شد: برای برگزاری این جشنواره بهتر است وظایف هر ارگان و نهادی به صورت جداگانه تدوین شده و در اختیار آن قرار گیرد تا بتوانیم جشنواره‌ای با کیفیت‌تر برگزار کنیم و پیشنهاد می شود مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در جلسات هماهنگی این جشنواره حضور داشته باشد.

 

کد خبر 1022382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha