کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز در استان ایلام برگزار می شود

تولیده با بیان اینکه کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز گرامیداشت ۳۵۶ زن شهید دوران دفاع مقدس استان ایلام برگزار می شود، گفت: برنامه مهمانی لاله ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حداقل جمعیت در مزار شهدای استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، شانزدهمین جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام  با محوریت برگزاری کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز( زنان شهیده استان)، برگزاری مراسم مهمانی لاله ها به مناسبت ایام الله دهه فجر،  برگزاری مراسمات ویژه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و اجرای دستورالعمل تغییر وضعیت کارکنان شاغل دستگاه های اجرایی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام برگزار شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این نشست با اشاره به نقش زنان استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس در عرصه های مختلف، اظهار کرد: کنگره ملی بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» و با شعار «حماسه اسوه های ماندگار» در سطح استان های کشور برگزار می شود.

 

«اسدالله تولیده» با بیان اینکه ۳۵۶شهید دوران دفاع مقدس استان ایلام را جامعه زنان  استان تشکیل می دهد، ابراز کرد:  کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی و شناساندن زنان شهیده استان ایلام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم تجمعی وجود ندارد، برخی از برنامه‌های کنگره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز استان با بهره گیری از  فضای مجازی تولید و  در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منتشر می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام بیان کرد: ستاد استانی این کنگره در استان با حضور دستگاه های اجرایی و فرهنگی مرتبط تشکیل شده و شناسایی و معرفی زنان شهیده در استان ایلام با مشارکت دستگاه های مربوطه استان یکی از اهداف برگزاری این کنگره است.

 

تولیده با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  تضمین کننده تدوام انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ۶۵۴ جانباز و ایثارگر زن در استان ایلام وجود دارد که این امر نشان دهنده نقش مهم زنان در دوران ۸ سال دفاع مقدس است و امروز لازم است که با همکاری همه مجموعه ها، از نقش بزرگ زنان شهید و جانباز استان تجلیل شود.

 

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این کنگره نیز در  جوار خانواده های معظم شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدود حضور پیدا می کنیم و در این دیدارها نیز مشکلات و مسائل خانواده های مغزز شهدا پیگیری می شود، با برنامه ریزی انجام شده نیز مشکلات خانواده های معظم شهدا با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان پیگیری می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه مهمانی لاله ها به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در مزار شهدا در سراسر استان، یادآور شد: این مراسم روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۴ در مزار شهدای شهر صالح آباد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با جمعیت محدود برگزار می شود.

 

تولیده  با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام حضور خانواده ها و مسولان در مزار شهدا در  مراسم مهمانی لاله ها، گفت:این مراسم معنوی با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود و در این مراسم مزار شهدا غبار روبی و گلباران می شود.

 

وی  در پایان با تاکید بر برگزاری برنامه ها و مراسمات گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در خصوص دستورالعمل تغییر وضعیت ایثارگران شاغل در ادارت و دستگاه های اجرایی، این دستورالعمل در بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری ایلام اجرا شده است  و از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که در این رابطه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 1023253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha