جشنواره شعر به مناسبت میلاد حضرت زهرا(ع) در آستان مقدس عباسی

بخش بین الحرمین در آستان مقدس حضرت عباس(ع) جشنواره شعری را به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(ع) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش بین الحرمین وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) شب گذشته(چهارشنبه 15 بهمن 1399) جشنواره شعری را به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام ام الائمه حضرت زهرا(ع) برگزار کرد.

 

در این جشنواره تعدادی از شاعران و مداحان حسینی که حنجره های خود را به عشق حضرت زهرا(ع) و اهل بیت(ع) مزین می کنند، شرکت کردند.

 

«سید نافع موسوی» رئیس این بخش درباره این جشنواره گفت: این جشنواره هرساله برگزار می شود. بخش حرمین شریفین وابسته به آستان عباسی  برنامه های این جشنواره را تدارک می بیند. این بخش هرساله مراسم های عزاداری و جشن های باشکوهی را به مناسبت میلاد و شهادت ائمه اطهار(ع) و سایر خاندان نبوت برگزار می کند.

 

وی افزود: بخش بین الحرمین تمایل دارد این مناسبت ها را با برگزاری جشنواره های شعر یا نمایشگاه های هنری برگزار کند. این فعالیت ها بخش مهمی از برنامه فرهنگی سالانه این بخش است.

 

در همین حال، واحد قرآنی وابسته به بخش ارشاد دینی بانوان در آستان حضرت عباس(ع) اعلام کرد: اسامی شرکت کنندگان برگزیده مسابقه « زهرا(ع) بهجة النبوة» ویژه بانوان را همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(ع) اعلام کرد.

 

این مسابقه شامل خلاصه ای از کتاب « مشاهدات الملأ الأعلی.. البیت الفاطمی تحت الکساء» نوشته «سید محمد علی الحو»(رحمه الله) بود.

کد خبر 1023644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha