ضرورت اجرای سریع‌ طرح کاداستر/ با تعرض به حریم رودخانه‌ها بدون فوت وقت برخورد شود

آیت‌الله رئیسی ضرورت اجرای سریع‌تر طرح کاداستر در گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرگونه تعرض به حریم و بستر رودخانه‌های گیلان غیرقانونی است و باید با آن بدون فوت وقت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله « سید ابراهیم رئیسی» امروز(پنج‌شنبه، 16 بهمن) در جلسه احیاء حقوق عامه در حوزه انفال، منابع‌ طبیعی و محیط زیست شامل جنگل و دریا که در سالن دادگستری کل استان برگزار شد اظهار داشت: هرگونه تعرض به حریم و بستر رودخانه‌های گیلان غیرقانونی است و باید با آن بدون فوت وقت برخورد شود.

 

رئیس قوه قضائیه حفظ ذخایر و گنجینه‌های آب، خاک، جنگل و دریا را در گیلان مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: هرگونه تجاوز به حریم جنگل و از بین بردن آن، تصرفات غیرقانونی، اختصاصی کردن جنگل و دریا و محروم کردن مردم از مواهب آن باید از طریق مسئولان دستگاه‌های مربوطه در استان گیلان مورد پیگیری قرار گیرد.

 

آیت‌الله رئیسی جلوگیری از نابودی جنگل و دریا با استفاده از نیروهای کارآمد در دستگاه‌های متولی را متذکر شد و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری حتی اگر منابع اعتباری و انسانی لازم را در این زمینه ندارند نباید کار را متوقف کنند بلکه باید از ظرفیت بسیج، مردم و گروه‌های مردم نهاد استفاده به عمل آورند.

 

وی تالاب انزلی را سرمایه‌ای ملی خواند و ضمن تاکید بر ضرورت تعدی به آن ابراز داشت: کوتاهی در مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها از ما پذیرفتنی نیست از طرفی مجموعه دادگستری، واحدهای قضایی و خود دولت هم پای کار هستند تا نگذارند تجاوزی در حوزه انفال اتفاق بیفتد.

 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه ما در برابر شهدا و خانواده‌های شهدا مسئول هستیم افزود: دادگستری، دادستان‌ها و بخش‌های نظارتی گیلان باید در میدان باشند از طرفی باید زمان را هم در نظر بگیرید زیرا برخی فرصت‌طلبان از همین امر سوء استفاده کرده و برای تصرف اراضی سندسازی می‌کنند.

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه پس از گذشت 41 سال از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان حق آزمون و خطا نداریم حل قضیه پسماند گیلان را ضروری خواند و گفت: زباله و پسماند محیط زیست و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند بنابراین مسئولان گیلان باید راهکار بدهند تا این معضل استان حل شود.

 

آیت‌الله رئیسی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی گیلان مطالبی ایراد داشت و با اشاره به اینکه وی مسئولیتی سنگین دارد یادآور شد: نسبت به منابع طبیعی ما بیشترین گزارشات تخلفات را داریم و افرادی می‌خواهند دایما در این حوزه تجاوز کنند بنابراین اداره کل منابع طبیعی استان باید از بخش‌های دیگر کمک بگیرد و آن را مدیریت کند.

 

وی جلوگیری از قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل را هم از دیگر وظایف اداره کل منابع طبیعی گیلان دانست و اضافه کرد: مساله کاداستر برای استان های شمالی از جمله گیلان بسیار ضرورت دارد و باید اجرای آن تسریع شود.

 

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: پرداخت هزینه دادرسی ضرورت دارد اما پرداخت آن نباید مانع رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها شود زیرا قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده از طرفی راه‌های معافیت از پرداخت هزینه‌های دادرسی هم در قانون تعریف شده است.

 

آیت‌الله رئیسی تشکیل زیر کمیته‌های مربوط به رسیدگی به مشکلات تالاب انزلی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اسناد غیرقانونی خرید اراضی که با زد و بند در گیلان گرفته شده باید حتما ابطال شود و مدیران و مسئولان مربوطه در استان باید با شجاعت در برابر آن بایستند.

 

وی با بیان اینکه کار ویژه نگاه ویژه می‌طلبد دنبال کردن موضوع کارخانه ابریشم را در اسرع وقت خواستار شد و ابراز داشت: فساد باید ریشه‌کن شده و در هر جایی که باشد باید دنبال و مورد پیگیری قرار گیرد.

 

رئیس دستگاه قضا موضوع فسادستیزی را از اولویت‌های دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: ما فساد را در هیچ کجا تحمل نمی‌کنیم و برای پیگیری مباحث و مصادیق آن هم با کسی تعارف نکرده و خسته و دچار حواشی نمی‌شویم.

 

رئیس قوه قضائیه هشت هزار شهید استان گیلان و اینکه مسئولیت خطیری بر دوش مدیران و مسئولان است خاطرنشان ساخت: شهدا در روز قیامت از ما مطالبه می‌کنند بنابراین ما هم باید برای دفاع از حق مردم و اجرای عدالت جدی و پیگیر باشیم.

کد خبر 1023668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha