جمهوری اسلامی ایران نماد اتحاد ادیان است

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین گفت: جمهوری اسلامی الگوی عینی همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «اسقف اعظم مارنرسای بنیامین» در آیین گرامیداشت و تجلیل از خانواده های شهدای مسیحی ارومیه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، با اشاره به اینکه جمسلامی ایران زمینه های اتحاد بین ادیان و اقوام را فراهم آورد، گفت: اندیشه های امام راحل در جریان انقلاب اسلامی موجب همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان الهی شده است.

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران افزود: دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب از خانواده شهدای مسیحی نمادی از احترام نظام جمهوری اسلامی به پیروان ادیان توحیدی است و این دیدارها افتخاری برای ما است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلام ایران قانونی را در جامعه نهادینه کرد که طبق آن نباید به ارزش های دیگر ادیان توهین شود.

این مسئول با بیان اینکه در جمهوری اسلامی احترام به تمامی ادیان آسمانی واجب است، بیان کرد: در جمهوری اسلامی انجام شعائر مذهبی، امنیت معابد و اماکن مقدسه، حرمت شخصیت های روحانی و فعالیت های اقتصادی برای شهروندان از جمله اقلیت های دینی تضمین شده است.

اسقف اعظم کلیسای شرق ایران گفت: ۸۰ باب کلیسا  در ایران وجود دارد که مرمت و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: حقوقی که برای اقلیت های دینی وجود دارد با عوض شدن دولت ها تغییر نمی کند زیرا این حقوق برخواسته و نشات گرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

اسقف اعظم بنیامین اظهارداشت: قانون اساسی حقوق شهروندی اقلیت های دینی شامل تساوی در برابر قانون، حفظ جان و مال، آزادی در انتخاب شغل، برخورداری از روند عدالت دادرسی، داشتن تابعیت و داشتن حق مشارکت در امور کشور را محترم شمرده است.

گفتنی است، دراین آیین با اهدای لوح تقدیر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از خانواده های شهید «هرمز باباخانی»، «آوانیس برسیخ»، شهید «عزیزیان»، «آلبرت قوستا» و شهید «فریدون عیوضی» قدردانی شد.

کد خبر 1023840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha