جشنواره فرهنگی و هنری رضوی با هدف ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه اجرا می شود

فیاضی با اشاره به اهدافی که بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از اجرای جشنواره رضوی در کشور دنبال می کند، گفت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج سبک زندگی رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مشاور عالی بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری جشنواره رضوی به صورت حضوری میسر نشد از اینرو جشنواره های رضوی به صورت مجازی برگزار شد.

 

سید جلال فیاضی با اشاره به اهدافی که بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از اجرای جشنواره رضوی در کشور دنبال می کند، گفت: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج سبک زندگی رضوی برگزار می شود.

 

به گفته مشاور عالی بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع)، برگزاری این مراسم در فضای مجازی از شور و نشاط مردم و اهالی فرهنگ و هنر نسبت به این جشنواره نکاسته است.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه 9 استان آذری زبان در جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی مشارکت کردند، گفت: این جشنواره تبیین سیره و روش فرهنگ رضوی در جامعه را دنبال می کند.

 

فیاضی با اشاره به اینکه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است، گفت: ۱۴۹ اثر از استان‌های مختلف کشور به سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: سومین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی بسیار موثر است.

 

به گفته وی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر ضرورت نشر آثار رسیده به این جشنواره تاکید کرد و گفت: لازم است تا آثار رسیده به این جشنواره در قالب کلیپ‌ها و نوشته‌های تهیه و در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

کد خبر 1023972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha