نهاد کتابخانه‌ها از قالب‌های شعری با مضمون دین و انقلاب حمایت می‌کند

کرمی شعر را به فرموده مقام معظم رهبری ابزاری کارآمد برای تبلیغ ارزش‌های دینی و انقلابی خواند و گفت: نهاد کتابخانه‌ها از قالب‌های شعری با مضمون دین و انقلاب حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(شنبه 18 بهمن) در ویژه برنامه بزرگداشت شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی استان گیلان که به شکل مجازی برگزار شد اظهار داشت: شعر انقلاب، اهداف و آرمان‌های ملت را به خوبی توصیف می‌کند و نهاد کتابخانه‌ها هم از قالب‌های شعری با مضمون دین و انقلاب حمایت به عمل می‌آورد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان گیلان در ابتدای این برنامه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر با شعار" انقلاب اسلامی بالنده، مقتدر چون کوه استوار" عنوان کرد: برای برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی گیلان در همین جا لازم می‌دانم از اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی، دبیرکل نهاد و دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

کرمی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعر می‌تواند یکی از ابزارهای کارآمد برای تبلیغ ارزش‌های دینی و انقلابی باشد اشاره کرد و بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری باید برای تبلیغ ارزش‌های دینی از تبلیغ شاعرانه استفاده کنیم تا جریان انقلاب و شکل‌گیری آن در افکار مخاطبان نهادینه شود.

 

وی حمایت از چنین قالب‌های شعری با مضمون دین و انقلاب را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شعر انقلاب این است که اهداف و آرمان‌های ملت را به خوبی توصیف می‌کند از طرفی تلاقی شعر انقلاب با دوران دفاع مقدس نیز موجب شد شعرهایی بسیار خوب سروده شود که مخاطبان خوبی هم دارد.

 

*نقش ارزنده شاعران استان گیلان در عرصه شعر انقلابی

«نغمه مستشارنظامی» نیز در این برنامه ضمن خوش آمدگویی به شرکت‌کنندگان به ارائه توضیحاتی درباره محفل ادبی پرداخت و عنوان کرد: راویان بالندگی حمایت از یک جریان ادبی انقلاب اسلامی است و توجه بع کسانی را که با قلم‌های خود در این 42 سال پس از پیروزی انقلاب  حماسه‌ساز بوده را مدنظر قرار می‌دهد.

 

دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ویژه برنامه بزرگداشت شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی امروز در مناطقی مانند تهران و گیلان برگزار می‌شود ابراز داشت: در این ویژه برنامه‌ها از شاعران و فعالان فرهنگی عرصه انقلاب اسلامی تجلیل به عمل می‌آید.

 

مستشارنظامی با تاکید بر اینکه تعداد طلایه‌داران و پیشکسوتان عرصه شعر انقلاب و تعداد گویش‌های آن بسیار زیاد است اذعان کرد: رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حمایت از جریان‌های ادبی اسلامی و البته انقلابی است از طرفی گیلان نیز همواره در این حوزه نقشی برجسته داشته و دارد.

 

 وی نقش ارزنده شاعران استان گیلان در عرصه شعر انقلابی را قابل توجه توصیف کرد و با بیان اینکه هنرمندان استان آثار زیادی در این حوزه دارند ابراز داشت: امیدواریم همچنان شاهد بالندگی در حوزه شعر اسلامی و انقلابی باشیم و نهاد کتابخانه‌های عمومی هم از این رویکرد حمایت به عمل می‌آورد.


*مردم ولایتمدار کشورمان همواره پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستادند


«حمیدرضا امام پناهی» نیز در این برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس کشورمان را گرامی می‌دارم و در همین جا به روح آسمانی هشت هزار شهید گلگون کفن استان گیلان نیز سلام و درود می‌فرستم.

 

مشاور ایثارگران استاندار گیلان با تاکید بر اینکه جنبش‌های انقلابی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نظیر مشروطیت با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده و با خباثت دشمنان و خیانت عناصر داخلی شکست خوردند افزود: دشمن خیال می‌کرد در برهه‌ای کوتاه می‌تواند انقلاب اسلامی را نابود کند اما هرگز به آرزوی شوم خود نرسید.

 

وی اجرای انواع و اقسام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و مردم کشورمان را از سوی استکبار جهانی مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم ولایتمدار کشورمان همواره پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستادند و در سایه همین اقتدار و مقاومت بود که کشورمان به پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های علمی، هسته‌ای، پزشکی و دفاعی دست پیدا کرد.

 

* زنده‌یاد بهمن صالحی از آخرین بازمانده‌ها و از فرزندان نیما

«علی داوودی» مدیر دفتر شعر حوزه هنری و از اعضای شورای ادبی محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این ویژه برنامه ضمن خواندن چند شعر از خود، بزرگداشت شاعران و فعالان شعر انقلاب را حرکتی بسیار خوب دانست و خاطرنشان: زنده‌یاد بهمن صالحی از آخرین بازمانده‌ها و از فرزندان نیما هستند و این شاعر بزرگ با چنین موقعیتی آمدند و از انقلاب اسلامی شعر گفتند که حرکت مهمی است.


 

کد خبر 1024299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha