لزوم اولویت‌بندی و هدفگذاری مناسب در فعالیت‌ها / مطبوعات باید در سطح تراز انقلاب باشند

حسینی کاشانی با بیان اینکه مطبوعات باید در سطح تراز انقلاب باشند، تصریح کرد: ما بایدافقی را برای خود ترسیم کند و بر اساس آن افق، در سطح تراز انقلابی حرکت و فعالیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیدموسی حسینی کاشانی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز (شنبه، 18 بهمن) در مراسم تکریم از بانوان خبرنگار استان قم که به همت خانه مطبوعات استان قم  در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات استان، عنوان کرد: انتخابات خانه مطبوعات استان قم با مشارکت خوب اصحاب رسانه انجام شد و هیئت مدیره مشخص شدند.

 

وی ضمن قدردانی از هیئت مدیره قبلی خانه مطبوعات، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ها این است که انجمن‌های صنفی فعال داشته باشند و مطالبات مجموعه خود را دنبال کنند؛ خانه مطبوعات استان‌ها برای پیگیری مطالبات به حق اصحاب رسانه تشکیل شده و موجودیت پیدا کرده و از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد هم برخوردار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم تصریح کرد: یکی از مقوله‌های مهم در برنامه ریزی‌های کلان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، توجه جدی به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف است که این سیاست کلان باید در همه مجموعه‌ها تسری پیدا کند.

 

حسینی کاشانی افزود: بانوان باید در همه عرصه‌ها حضور شایسته داشته باشند و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود که در این راستا، کمیته بانوان در خانه مطبوعات استان قم راه اندازی شده است که نشان از توجه جدی به بانوان خبرنگار در عرصه رسانه دارد.

 

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب در فعالیت‌ها، گفت: ما باید بر مبنای اهداف و برنامه ریزی‌های خود حرکت کنیم و در این مسیر جدیت داشته باشیم و برای رسیدن به اهداف بسترها را فراهم کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر لزوم اولویت بندی در فعالیت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: ما با تعیین اولویت‌ها و شاخصه‌هایی که در نظر است، می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم، پس برای پیشبرد برنامه‌ها باید اولویت گذاری کنیم و متناسب با ظرفیت ها، اولویت‌ها را دنبال کنیم.

 

حسینی کاشانی با بیان اینکه چند اولویت در خانه مطبوعات استان قم مطرح است، افزود: وضعیت بیمه اصحاب رسانه، وضعیت معیشتی، جایگاه اهالی رسانه در نهادها و سازمان‌های استان و ضمانت لازم برای پیگیری مطالبات از جمله مهترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اصحاب رسانه است.

 

وی اظهار کرد: ما باید اولویت‌ها را تعیین و به یکایک اولویت‌ها رسیدگی کنیم، همچنین ما باید مسئولان استان را نسبت به دغدغه‌ها و اهداف توجیه کنیم، گاهی با مسئولان کلان جلساتی داریم که موضوعاتی بیان می‌شود که متناسب با اولویت‌ها و مطالبات نیست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با بیان اینکه مطبوعات باید در سطح تراز انقلاب باشند، تصریح کرد: ما بایدافقی را برای خود ترسیم کند و بر اساس آن افق، در سطح تراز انقلابی حرکت و فعالیت کنیم.

 

حسینی کاشانی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم، افق‌هایی را برای ما روشن می‌کنند، گام دوم برای ما می‌تواند هدف گذاری و ریلی باشد که بر اساس آن، مسیر خود را مشخص کرده و به اهداف لازم برسیم.

 

وی بیان داشت: ما هم باید برای مطبوعات اهدافی همچون بیانیه گام دوم بنویسیم، مطبوعات قم باید با رویکرد خاصی که دارد به جایگاه اصلی خود برسد و اگر ما همه ظرفیت‌ها را جمع کنیم می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: کمیته بانوان خانه مطبوعات با مدیریت خانم عسگری می‌تواند کمک کننده به کلیت آن گام دوم اصحاب رسانه باشد.

 

حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران، گفت: خبرنگاری عشق است که در وجود اصحاب رسانه قرار دارد و فعالیت خبری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.  

 

وی تأکید کرد: شما خبرنگاران به عنوان چشم مردم هستند و وقتی از چشم مردم و مسئولان به جامعه نگاه می‌کنید، این جایگاه برای شما ارزشمند تر و مسئولیت شما سنگین‌تر خواهد بود، پس جایگاه خود را کوچک نشمارید.

کد خبر 1024345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha