زنان در شکل گیری انقلاب نقش آفرین بودند

حجت الاسلام خانی، گفت: زنان در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشتند و امروز نیز در ادامه راه انقلاب رسالت خطیری بر دوش دارند.

حجت الاسلام «محمد یوسف خانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  با گرامیداشت دهه مبارک فجر،  به نقش زنان در شکل گیری انقلاب و نهضت های تأثیر گذار در تاریخ اشاره کرد و اظهارداشت: بانوان و دختران مسلمان ایرانی در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارد و اعتقادات دینی آنان مانع از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی نخواهد شد.

 

امام جمعه دلفان ادامه داد: نقش زنان در شکل گیری انقلاب ثابت کرد که در عین حفظ دیانت و پاک‌دامنی می‌تواند تاریخ‌ساز باشند و نقش و سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) بهترین نقشه را آنان قرارگیرد.

 

وی به ظرفیت انقلاب جهت شکوفا شدن استعدادهای زنان اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه بسیار مثبتی که حضرت امامین انقلاب داشتند، باعث شد تا شرایط مساعدی ایجاد شود و بانوان در تمامی عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دوشادوش مردان و گاهی بیشتر از آن‌ها فعالیت داشته باشند.

 

حجت الاسلام خانی بیان داشت: همانگونه که بانوان در شکل گیری انقلاب نقش آفرینی کردند، امروز نیز در ادامه راه انقلاب رسالت خطیری بر دوش دارند.

 

وی ادامه داد: علاوه ر فعالیت اجتماعی بانوان، با توجه به نقش که این قشر در کانون خانواده و تربیت فرزندان دانرد، با تربیت انقلابی نسل نو باید جوانان و نوجوانان را در برابر دسیسه های دشمن آگاه ساخت.

 

امام جمعه دلفان بیان کرد: بانوان در حفظ و تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از ورود آسیب های اجتماعی نقش آفرین هستند.

کد خبر 1024483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha