فاز نخست طرح های آبخیزداری و آبخوان داری آبخیز گچی قشلاق طارم افتتاح می شود

آقاجانلو از افتتاح فاز نخست پروژه کنترل سیلاب روستاهای عزیز آباد و هارون آباد در حوزه آبخیز گچی قشلاق شهرستان طارم به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان این که طی این دهه 8 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری قابل افتتاح و بهره برداری است گفت: فاز نخست پروژه کنترل سیلاب روستاهای عزیز آباد و هارون آباد در حوزه آبخیز گچی قشلاق شهرستان طارم امروز  با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، مدیر عامل آب منطقه ای استان، فرمانداری طارم و معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان افتتاح می شود.

 

به گفته آقاجانلو برای افتتاح این طرح حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

 

وی افزود: فردا دوشنبه 20 بهمن ماه نیز پروژه چند منظوره کنترل سیلاب، کنترل رسوب و حفاظت خاک میرآخور با اعتباری بالغ بریک میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 

 مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: کنترل فرسایش و رسوب، کاهش خسارت‌های سیل و تقویت و پایدارسازی منابع آب زیرزمینی محل از اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

 

گفتنی است که، پروژه های حفاظت خاک و کنترل فرسایش در اراضی شیبدار ایجرود ( قارختلو)، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش در آبخیز آق بلاغ زنجان، اجرای پروژه های پخش سیلاب و زنجان (گویجه قیه)، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیز شهری زنجان، اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری در حسن ابدال زنجان، فاز یک اجرای طرح  آبخیزداری در حوزه آبخیز چسب ایجرود  در سرین دره و نکتو، از دیگر طرح های قابل افتتاح در این ایام مبارک است.

 

کد خبر 1024491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha