اتمام کار کف پوش کردن باب امام علی هادی(ع) در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) از پایان کار کف پوش کردن باب امام علی هادی(ع) از داخل صحن عباسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل،  مهندس«ضیاء مجید الصائغ»  رئیس بخش طرح های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کارکنان این بخش طرح بازسازی و طراحی باب امام علی هادی(ع) واقع در بخش شمال شرقی در صحن اباالفضل العباس(ع) را از داخل به پایان رساندند و  همه کارهای کف پوش کردن از نقطه ورودی اصلی این باب تا صحن مطهر را انجام دادند.

 

الصائغ افزود: این کارها در چارچوب طرح اتصال باب های مشرف بر صحن مطهر که پیش از این باب اصلی بوده است، و ورودی اصلی منتهی به این صحن از خارج انجام گرفت. کار بازسازی مطابق با طراحی خاص هر باب و هماهنگ با بافت معماری آستان مقدس انجام می گیرد.

 

وی ادامه داد: باب امام علی هادی(ع) یکی از سه بابی است که کار بازسازی آن آغاز شده است و کف پوش کردن آن به طور کامل به پایان رسیده است. همه بخش های این باب با سنگ مرمر پوشیده شده است.

 

الصائغ گفت: تنها کار باقی مانده از این طرح پوشاندن دیوارها با کاشی کربلایی است و مکان های نصب کاشی ها و بخش های تزیینی که  اطراف آن را احاطه خواهد کرد، مشخص می شود.

 

گفتنی است، حرم و صحن اباالفضل العباس(ع) شاهد اجرای طرح های متعددی است که براساس برنامه های زمانی و مکانی متناسب تدوین شده است.

کد خبر 1025060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha