احیای امر به معروف و نهی از منکر غایت دین و موجب بقای شریعت است

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه دو واجب امر به معروف و نهی از منکر شاهکار پلیسی و نظارتی دین اسلام هستند، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکرغایت دین و موجب بقای شریعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین«رضا حقیان» امروز(20 بهمن) در مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر، با اشاره به اینکه امسال جشنواره رسانه ای ابوذربا مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شده است و با تجلیل از داوران و عوامل اجرایی این جشنواره، اظهار داشت: دو واجب امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید دین مبین اسلام هستند.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: غایت دین و بقاء شریعت در گرو نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی بیان کرد:  دو واجب امر به معروف و نهی از منکر شاهکار پلیسی و نظارتی دین مبین اسلام محسوب می شوند و در این شاهکار پلیسی و نظارتی همه انسان ها موظف به دعوت به خوبی ها و باز داشتن دیگران از بدی ها هستند.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی همگانی است، خاطرنشان کرد: هرکسی که به سن تکلیف می رسد باید پایبند به این دو واجب باشد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم نسب به این دو واجب در  بخش های از جامعه بی توجه می شود، افزود: به دلیل اینکه تاکنون شناخت لازم در نشست ها و محافل نسبت به این دو واجب ایجاد نشده است، امروز دیده می شود، برخی مردم خودشان را مکلف به انجام این دو واجب نمی دانند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، با اشاره به نقش رسانه در جامعه، اظهار کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه نسب به ترویج و نهادینه سازی دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

 

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بستر ریشه کنی ناهنجای اجتماعی است

 

وی افزود: لازم است اصحاب رسانه جهت آگاهی بخشی نسبت به این دو فریضه واجب، شیوه های بیانی امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت این دو فریضه از نگاه دین مبین اسلام بیشتر فعالیت داشته باشند.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، افزود: اصحاب رسانه باید برای احیای دو واجب مظلوم امر به معروف و نهی از منکر به میدان آمده و بصیرت افزایی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری های امروز جامعه به دلیل کمرنگ شدن دو واجب امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمده اند.

 

حجت الاسلام حقیان ابراز کرد: در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... آسیبی رخ می دهد، نشات گرفته از بی توجهی به این دو واجب الهی است.

 

مشارکت نخبگان، فرهیختگان و اصحاب رسانه در راستای ترویح امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان اظهار کرد: لازم است که باور و اعتقاد لازم در خصوص این دو واجب الهی توسط رسانه ها، نخبگان و فرهیختگان در جامعه ایجاد شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با تحقق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از این ناهنجاری ها کاهش می یابد.

 

توسعه و گسترش خوبی ومعروف هادر جامعه ضروری است

 

دبیر ستاد امر به معروف استان لرستان، با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری اصحاب رسانه، افزود: در این همکاری انتظار می رود ابتدا به سمت توسعه شناسایی و معرفی معروفات حرکت کنیم و در راستای توسعه و گسترش خوبی ومعروف ها تلاش کنید و در کنار گسترش خوبی ها به تفهیم بدی ها موجود در جهت اصلاح آن بپردازید.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: با چشمانی بینا نگاه کنید که درادارات، بازار، کوچه و محلات چه خوبی هایی وجود دارد و این خوبی را برجسته کنید و در ضمن خوبی ها به بدی ها و پیامدهای منکرات در جامعه بپردازید.

 

475  اثر از اصحاب رسانه به دبیرخانه جشنواره استانی ابوذر ارسال شد

 

 

 مسوول سازمان رسانه لرستان هم امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره  رسانه ای ابوذر لرستان گفت:  چهارمین سال برگزاری جشنواره ابوذر در لرستان است که هر ساله با کیفیت و کمیت بالاتری برگزار می شود.

 

« رضا مریدی اصل » افزود:با توجه به وجود ویروس کرونا مجبور به برگزاری مراسم با حضور  منتخبین جشنواره شدیم.

 

وی در رابطه با آثارارسال شده به این جشنواره گفت: دبیرخانه جشنواره از اول دی ماه سال ۹۹ شروع به کار کرد که ۴۵۶ اثر با توجه به سختگیری‌هایی که شد به دبیرخانه ارسال شد.

 

مریدی اصل با بیان اینکه تعداد ارسال آثار محدود و در ۸ قالب بود بیان کرد:۷۸ اثر در قالب تیتر،۳۷ اثر در قالب خبر،۱۰۶ اثر در قالب گزارش،۵۱اثر در قالب مصاحبه، ۱۰۳ در قالب مقاله و یادداشت،۵۲ اثر در قالب گزارش خبری  و ۱۸ اثر در قالب عکس، ۶ اثر در قالب اینفوگرافی و ۳ اثر در قالب موشن‌گرافی به دبیرخانه ارسال شد.

 

وی  با اشاره به اینکه تمامی آثار جهت داوری در اختیار داوران غیر بومی قرارداده شد گفت:۴۰ اثر جداگانه نیز در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارسال شد که جداگانه داوری شدکه در این بخش ۴ اثر برتر و ۸ نفر شایسته تقدیر بودند. 

 

مریدی اصل خاطر نشان کرد:تعداد منتخبین در حوزه جشنواره ابوذر  ۲۱ نفر بود که آثار نفرات اول به تهران ارسال می‌شود تا در  جشنواره ابوذر در سطح کشور نیز شرکت داده شوند. 

 

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم سال آینده  با همت و تلاش بیشتری در این جشنواره شرکت کنند و تمام تلاش ما در این جشنواره رعایت عدالت بود. 

 

مسوول سازمان بسیج رسانه لرستان بیان کرد: طرح هرهفته با یک شهید در سطح استان کلیدخورده  که به صورت کشوری نیز آغاز شده و هر هفته زندگینامه و وصیت‌نامه یک شهید را منتشر میکنیم که در رسانه های مختلف منتشر می شود. 

 

 

فهرست نفرات برتر بخش امر به معروف و نهی از منکر جشنواره رسانه ای ابوذر

 

-امین زینی وند

-فاطمه ملکی

-کامین ملکی

-پریسا قربانی نژاد

-هادی کردعلیوند

-عصمت دهقانی

-فاطمه کردعلیوند

-فاطمه سعادت

-کیانوش سوری

-اقدس فیضی

-ساناز طولابی

-فاطمه شاکرمی

فهرست  نفرات برتر چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان لرستان در بخشهای مختلف :

🔹نفرات برتر آثار شایسته تقدیر از دید داوران :

- امین پارسا

-ابوذر بابایی زاده

🔹نفر برتر قالب عکس

-محسن مرادی

🔹نفر برتر قالب مستند

-مهران یاراحمدی

🔹نفر برتر قالب مستند گزارش خبری

- سمیه مرادی

🔹نفر برتر قالب اینفوگرافی

-بهناز طولابی

🔹نفرات برتر قالب تیتر

- زهرا حسینی

- مهران مریدی

- آزیتا یوسفیان

🔹نفرات برتر قالب خبر

-محمد عبداله زاده

-عباس شاه علی

-ابراهیم شریفی

🔹نفرات برتر قالب مصاحبه

-مرضیه شیرخانی

-نسرین بیرانوند

-فاطمه دارابی

🔹نفرات برتر قالب مقاله و یادداشت

-عباس دارایی

-سعید سرشار

-سمیرا حسن زاده

🔹نفرات برتر قالب گزارش

-فاطمه حسینی

-مصطفی معظمی گودرزی

-مژگان شمس بیرانوند

کد خبر 1025255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha