پروژه بهسازی ‌آرامگاه حشمت طالقانی به بهره برداری رسید

شاه حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه هویت فرهنگی در اذهان عموم مردم البرز گفت: پروژه بهسازی ‌آرامگاه حشمت طالقانی به بهره برداری رسید.

« علیرضا شاه حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص بهره برداری از آرامگاه ابراهیم حشمت طالقانی گفت: ابراهیم حشمت طالقانی ملقب به حشمت الاطباء در جریان نهضت جنگل همراه و هم اندیش با میرزا کوچک خان بود و در نهایت نیز سال ۱۲۹۸ در شهر رشت به شهادت رسید.

 

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نواحی شمال ایران افزود: بهسازی آرامگاه دکتر حشمت طالقانی در محله چله خانه کلانشهر رشت سه شنبه ۲۰ بهمن افتتاح و با حضور مسئولان شهر رشت به بهره برداری رسید. 

 

وی با اشاره به اینکه حشمت طالقان از مبارزانی است که از خطّه طالقان استان البرز برخاسته است بیان کرد: شهید ابراهیم حشمت طالقانی بخشی از هویت فرهنگی و آئینی مردم استان البرز است.

 

وی ادامه داد: طی آبان ماه سال جاری به پیشنهاد اینجانب با هدف گرامی داشت یاد شهید ابراهیم حشمت طالقانی با تصویب شورای اسلامی شهر طالقان میدان محله گیلینک به نام شهید دکتر ابراهیم حشمت طالقانی مزین شد. 

 

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نواحی شمال ایران در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر نیز تابلو میدان محله گیلینک طالقان با نام این مبارز تاریخی معاصر ایران نصب شد. 

 

 

کد خبر 1025612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha