حماسه ۲۲ بهمن پشت چراغ قرمز کرونا متوقف نشد/ درس وزیر اقتصاد از یوم الله۲۲ بهمن

امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به اپیدمی کرونا به شکل دیگری برگزار شد و خانواده های شهر دارالمومنین گرگان با کارناوال خودرویی این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، کرونا هم باعث نشد که شور و هیجان انقلابی مردم شهر گرگان در روز 22 بهمن فروکش کند و براساس برنامه ریزی انجام شده مردم شهر گرگان با استفاده از خودرو پا به این مراسم گذاشتند.

 

حضور مردم در چنین روزی در میادین انقلاب اسلامی یک امر ضروری است تا داده ها و تفکر انقلاب اسلامی به نسل جوان منتقل شود.

 

از سویی دیگر دشمنان در تلاش هستند که حضور مردم را در میادین انقلاب کمرنگ کنند و کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز زمینه خیال بافی رسانه های ضد انقلاب را فراهم کرده تا با حربه های مختلف نشان دهند که مردم از صفوف انقلاب فاصله گرفتند و میل حضور مردم در بهار سیاسی کشور یعنی انتخابات نیز کم شده است.

 

لذا این مهم باعث شد که با وجود آنکه در امسال مراسم های حضوری برای دیگر ایام الله های سال به دلیل کرونا منتفی شده بود  اما مراسم راهپیمایی 22 بهمن به شکل متفاوتی نسبت به سال های گذشته برگزار شود.

 

مردم شهر گرگان با نصب عکس امام(رحمه الله علیه) و رهبری بر خوردوهای خود و بر دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران وارد محل های تعیین شده برای کارناوال خودرویی حضور  مقتدرانه در پای آرمان های انقلاب شدند.

 

این حضور گرچه پیامدها و دستاوردهای زیادی برای انقلاب اسلامی دارد و می توانیم از آن همچون سال های گذشته به عنوان یک دستاورد و حماسه یاد کنیم اما باید در نظر داشته باشیم که لذت حماسه های انقلاب در کنار هم بودن غنی و فقیر، مرد و زن، پیر و جوان است و شاید حضور خودرویی در مراسم های یوم الله باعث آن شود که بسیاری از دلدادگان به نظام و انقلاب به دلیل عدم داشتن خودرو فرصت حضور در این میادین را بدست نیاورند این مسئله هم شاید مزید بر علت شد که یکی از معاونان استاندار گلستان در خصوص پیامدهای این روز حماسی در گفتگو با ما سکوت کند.

 

ولی آن چیزی که مسلم است در پای آرمان های انقلاب همه حضور دارند و این انقلاب متعلق به گرایش سیاسی خاصی نیست و همه خود را در انقلاب شریک می دانند حتی کسانی که شاید بر نحوه برگزاری مراسم نیز انتقاد داشتند.

 

*انتظار مردم از مسئولان انقلاب رسیدگی به مشکلات اقتصادی است

اما «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص عظمت این روز و پیامدهای 22 بهمن می گوید: انقلاب اسلامی یک نهالی بود که توسط باغبان خدا باور  یعنی امام خمینی (رحمه الله علیه) در مزرعه جان این ملت نهاده شد و امروز به یک درخت پر خیر و برکت و قوی تبدیل شده است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز از ثمره انقلاب اسلامی جهان بهره مند است و تردیدی نداریم که انقلاب اسلامی زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی بشریت خواهد بود.

 

منتظری متذکر شد: در همه حوزه ها به برکت انقلاب اسلامی قله های سعادت را طی کردیم و نباید به وضع موجود راضی باشیم و در مسیر رسیدن به قله های مرتفع گام برداریم.

 

وی افزود: بیشترین دغدعه مردم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است که مسئولان در این زمینه گام برداشتند و امیدوارم با شکل گیری دولت انقلابی جوان و کارآمد بسیاری از مشکلات برطرف شود.

 

گرچه انقلاب اسلامی دستاوردهای رفاهی زیادی به همراه داشته که می توانیم به ایجاد 90 درصد جاده های کشور، برق رسانی به بیش از 96 درصد مناطق کشور، گازرسانی به 80 درصد از مناطق کشور و پوشش ارتباط تلفنی و موبایلی در بیش از 90 درصد مناطق کشور اشاره کرد و در بخش های مختلف از جمله دستاوردهای علمی، پزشکی و نظامی چهل و دو سال عمر پربرکت انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست ولی مردم گلایه هایی را دارند که باید به آن ها رسیدگی شود.

 

اما در میان همه دستاوردها شاید شیرین ترین دستاورد انقلاب این است که مردم بتوانند به آسانی و بدون هیچ ترس و دلهره ای دغدغه های خود را با مسئولان در میان بگذارند و مسئولان نیز با جان دل به این حرف ها و دغدغه ها گوش دهند و برای حل آن تلاش کنند، موضوعی که حتی امروز در حاشیه سخنرانی وزیر اقتصاد و دارایی در گرگان اتفاق افتاد. 

 

*باید برای مردمی کردن اقتصاد تلاش کنیم

«فرهاد دژپسند» در این زمینه در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگاران گفت: همانطور که می بینیم مردم انقلاب و نظام را برای خود می دانند و چهل و دو سال است که در برابر همه توطئه ها ایستادند و به پاسداری از این انقلاب اقدام می کنند.

 

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: امسال در شرایط کرونایی و جنگ تحمیلی تحریمی مردم با این شکوه در مراسم گرامیداشت روز 22 بهمن حضور پیدا می کنند نشانه عمق اعتقاد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

دژپسند بیان کرد: ما معتقد هستیم که با حمایت و پشتیبانی مردمی روز به روز نظام و اقتصاد ایران را در منطقه و دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: به عنوان وزیر اقتصاد از این حضور درس می گیرم برای مردمی کردن اقتصاد باید تلاش کنیم که نقش مردم را در حوزه اقتصادی پررنگ تر کنیم تا بتوانیم حضور پویایی مردم را داشته باشیم.

 

مهم نیست که امسال مراسم یوم الله ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار شد و یا اینکه بسیاری از برنامه های گرامیداشت و جشن ها با تعداد محدود و یا در فضای مجازی پیگیری شد، مهم آن است که هر یک از ما مانند وزیر اقتصاد از این حضور درس بگیریم و تلاش کنیم که همگام با مردم برای اعتلای انقلاب اسلامی لحظه ای عقب نمانیم.

 

کد خبر 1026047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha