استقبال سازمان ملل از حذف نام انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی

سازمان ملل متحد از تصمیم واشنگتن برای حذف نام گروه انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحدگفت: سازمان ملل متحد از برنامه واشنگتن برای حذف نام جنبش یمنی انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی استقبال کرد.

 

دوگاریک افزود: تصمیم حذف نام انصارالله از فهرست سازمان های تروریستی باعث می شود تا کمک های گسترده ای به میلیون ها یمنی انجام شود. یمنی ها به کمک های انسانی و واردات تجاری برای پاسخ به نیازهای اساسی شان وابستگی دارند

 

این بیانیه سازمان ملل، پس از بیانیه روز گذشته( جمعه 24 بهمن 1399) وزارت امور خارجه آمریکا صادر شده است.

 

آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: قصد دارد تا نام گروه انصارالله یمن را از فهرست تروریسم حذف کند تا کمکی به بحرانی انسانی در یمن باشد.

 

حذف نام انصارالله یک روزپس از سخنان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر توقف حمایت آمریکا از حمله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن صورت گرفت.

 

یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پس از بازنگری کامل اعلام کردیم که وزیر امور خارجه تصمیم به حذف نام گروه انصارالله از فهرست سازمان های تروریستی خارجی کرده است.

 

وی افزود: این اقدام به مسئله پیامدهای انسانی بازمی گردد. زیرا سازمان ملل و سازمان های انسانی در زمان درج نام گروه انصارالله در فهرست سازمان های تروریستی اعلام کردند که این بحران یمن وخیم ترین بحران انسانی جهان را تسریع می کند.

 

کد خبر 1026781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha