محدودیت حضور کارکنان ۴ شهرستان زرد ایلام/ خطر کرونا در ایلام جدی است

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اگر در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی مراقبت نکنیم روزهای بحرانی در پیش خواهیم داشت، گفت: تغییر رنگ ۴ شهرستان استان ایلام از آبی به زرد، پیام هشداری برای رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام ظهر امروز(۲۵ بهمن) در ر پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد کرونا در برخی استانهای همسایه به ویژه استان خوزستان که چند شهرستان با وضعیت قرمز قرار دارد، نیازمند اهتمام جدی مردم و مسئولان در پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان است.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» با بیان اینکه اگر مراقبت لازم به بعمل نیاید بایستی منتظر روزهای سخت و بحرانی کرونا باشیم و در حال حاضر شرایط کرونا در استان به شدت نگران کننده است، افزود: تغییر رنگ ۴شهرستان استان از آبی به زرد، نشانگر سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که در این راستا باید صداوسیما و اصحاب رسانه در امر فرهنگسازی اقدام نمایند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت زرد  ۴ شهرستان استان یک پیام هشدار و اعلام خطر برای کل استان است، ابراز کرد: ما نباید صبر کنیم که وضعیت بحرانی شود بعد به فکر چاره بیافتیم، برای جلوگیری از شیوع کرونا هرکاری که لازم است همین الان باید انجام داد و  تمهیدات لازم به ویژه در شهرستان های استان که با سه استان خوزستان، لرستان و کرمانشاه همسایه هستند باید از همین الان اندیشیده شود.

 

استاندار ایلام  با تاکید بر اینکه  همه بایست به مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا توجه جدی داشته و تمکین کنند، گفت: دستگاه های مربوطه نیز نظارت های خود برای قطع زنجیره کرونا در استان را بیشتر کنند تا در ایام پیش رو و پیک جدید کرونا با مشکل افزایش میزان بستری و فوتی های کرونا در استان مواجه نشویم.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه به دلیل افزایش شیوع کرونا از امروز فعالیت کارکنان ادارات چهار شهرستان زرد استان به صورت دو سوم، اما حضور کارکنان دستگاه های خدمت رسان به صورت کامل خواهد بود، افزود: افراد بیمار و دارای علایم نبایست در جامعه و محل کار حضور یابند در غیر اینصورت برابر قانون و دستورالعمل ها ستاد کرونا بی ملاحظه با او برخورد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت گروه شغلی چهار  شامل باغ وحش ها، شهربازی، مراکز تفریحی و گیم نت ها در شهرستان های زرد استان تعطیل اعلام می شود، یادآور شد: بر اساس آمار میزان زدن ماسک، رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش یافته و اجتماعات و رفت و آمد های خانوادگی نیز افزایش یافته است که می تواند هشداری برای آغاز موج چهارم کرونا در استان باشد.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه هر گونه اجتماعات نظیر راهپیمایی و پیاده روی های دسته جمعی استان باید بر اساس مجوز دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ستاد کرونا باشد، گفت: خطر انتقال کرونا توسط بیمارانی بیشتر است که در ظاهر علامت ندارد به همین دلیل اجتماع و تراکم جمعیتی برای شیوع این بیماری سم و خطرناک است.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اجرای طرح شهید  حاج قاسم سلیمانی و غربالگری خانه به خانه کرونا در سطح استان، تصریح کرد: در این طرح همه باید همکاری کنند تا افراد بیمار قرنطینه شوند، افراد مرتبط با بیمار تست شوند و افراد دارای بیماری زمینه ای نیز مراقبت شوند.


سلیمانی دشتکی در ادامه از صدا و سیما و اصحاب رسانه استان قدردانی کرد و گفت: صدا و سیما و اصحاب رسانه همچنان که تا این لحظه در امر اطلاع رسانی فعالیت داشته اند ، در زمینه ترغیب مردم به ماسک زدن و رعایت پروتکل ها با تولید محتوای مناسب به مردم اطلاع رسانی نمایند.

 

 

کد خبر 1026937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha