بی برنامگی مساجد یکی از دلایل فاصله گرفتن جوانان از مسجد است

امام جمعه بردسیر گفت: امروز متأسفانه از مسجد تراز انقلاب اسلامی خیلی عقب هستیم و علت فاصله گرفتن جوانان از مسجد، بی برنامگی مساجد و عدم جذابیت برنامه های موجود است.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با تأکید بر اهمیت طرح «اعتلای مسجد» افزود: این طرح توسط شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آغاز شد اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

 

 

امام جمعه بردسیر با بیان اینکه طرح اعتلا به دنبال ارتقاء ساختاری، کمی و کیفی مسجد است؛ اظهار کرد: مسجد در همه امور صدر اسلام محوریت داشته و در دفاع مقدس هم امام راحل فرمود مسجد سنگر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه رزمایش کمک های مؤمنانه از مساجد در ایام بحران کرونا بار دیگر محوریت این مکان مهم جامعه اسلامی را نشان داد؛ افزود: باید همه برنامه ها را در قالب مسجد بگنجانیم.

 

 

حجت الاسلام کرمانی ادامه داد: امروز متأسفانه از مسجد تراز انقلاب اسلامی خیلی عقب هستیم و علت فاصله گرفتن جوانان از مسجد، بی برنامگی مساجد و عدم جذابیت برنامه های موجود است و خب البته دشمن هم در این زمینه زیاد کار می کند.

 

 

 

وی به دلایل فوق، بالابردن کیفیت کار در مساجد را چه به لحاظ شکل ظاهری و نمای مسجد که باید متناسب با معماری اسلامی باشد و چه از لحاظ نرم افزاری را مهم خواند و گفت: امام جماعت، خادم، مؤذن و... همه در مسیر مسجد تراز انقلاب نقش دارند.

 

کد خبر 1027093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha