تلاش برای تخصیص اعتبار مسکن نیازمندان در بودجه ۱۴۰۰

حسین پور گفت: یکی از اولویت‌های مجلس در بودجه سال آینده، اختصاص بودجه برای تامین مسکن نیازمندان تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

«کمال حسین پور» در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وضع محرومان و مددجویان تحت حمایت به لحاظ تامین مسکن مناسب نیست، اظهار کرد: روند تامین مسکن محرومان طی سال‌های اخیر از سوی دولت روند کندی داشت و این امر به کمبود بودجه بر می‌گردد که امیدواریم در بودجه سال آینده تمام این نواقص رفع شود.


نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، گفت: از طریق اقدام ملی مسکن در تلاش برای واگذاری مسکن برای مددجویان هستیم به طوری که مددجویان می‌توانند با بهره‌گیری از تسهیلات، اقدام به ثبت نام در این نوع از واگذاری مسکن کنند.


وی ادامه داد: تلاش می‌شود در بودجه 1400 اعتبار خوبی برای کمیته امداد مصوب شود تا مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار صاحب خانه شوند.


حسین‌پور همچنین از توجه به سایر نیازمندی‌های محرومان در بودجه سال آینده کل کشور خبر داد و گفت: در بودجه 1400 تلاش می‌شود اعتبارات خوبی در بحث اشتغال، مسکن و کمک هزینه معیشتی مددجویان نهادهای حمایتی به تصویب برسد. کمیته امداد در سال جاری 200 هزار شغل برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است که اگر در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی در اختیار این نهاد قرار گیرد، می‌تواند تا 300 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه  با مشکل جدی در کمک به نیازمندان مواجه هستیم، تصریح کرد: امیدواریم در بودجه 1400 وضعیت بهبود یابد.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی، در بودجه 1400 تسهیلاتی در قالب وام‌های اشتغال‌زایی و کمک هزینه تحصیل فرزندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1027450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha