کتابخانه های عمومی و پست گیلان در خدمت کتابخوانان

تفاهم نامه همکاری مشترک برای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در کتابخانه های مرکزی شهرستان های استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و پست استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در کتابخانه های مرکزی شهرستان های استان برگزار شد.

 

 


*آغاز فاز دوم اجرای طرح کتاب دوخان در کتابخانه های مرکزی شهرستان ها

«پریسا کرمی» در این نشست انعقاد کلیه تفاهم نامه های همکاری میان دستگاه های اجرایی، نهادهای مردمی و ... را در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان عنوان کرد و گفت: این همکاری ها می تواند منجر به تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و امکانات کتابخانه ای شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است.

 


وی با اشاره به اجرای طرح «کتاب دوخان» به عنوان مهمترین طرح کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوران همه گیری کرونا اظهارداشت: این طرح از ابتدای بهمن به صورت آزمایشی در شهر رشت آغاز شد و فاز دوم آن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در کتابخانه های عمومی مرکزی شهرستان های استان اجرا شد.

 


کرمی هدف از اجرای طرح را ارسال کتاب به درب منازل اعضای کتابخانه ها بدون مراجعه حضوری به کتابخانه های عمومی دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل شهری، اینترنتی و به‌ویژه پست استان گیلان می تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر موفقیت آن در گیلان باشد.

 


*پست استان در کنار کتابخوانان گیلان است

«مهدی سبحانی» این نوع همکاری ها را بسیار ارزشمند و دارای برکات بسیاری برای مخاطبین پرشمار کتاب در گیلان دانست و با بیان اینکه ظرفیت های فراوان مجموعه پست استان و اعتماد مردمی به این سازمان می تواند زمینه ساز موفقیت اجرای برنامه های مشترک دو مجموعه کتابخانه های عمومی و پست در گیلان باشد از آغاز فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در شهرستان های استان استقبال کرد.

 

 


مدیرکل پست استان گیلان همچنین از آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان خبرداد و گفت: در اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان، ظرفیت ناوگان پستی این شهر در خدمت مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان و مردم کتاب خوان لاهیجان است.

 


گفتنی است، ارسال کتاب و منابع اطلاعاتی به درب منازل اعضای کتابخانه های عمومی با استفاده از طرفیت ناوگان پستی استان، همکاری در اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی مشترک و بهره برداری از امکانات دو مجموعه، چاپ و رونمایی تمبرهای یادبود و اقلام تبلیغاتی در مناسبت های مختلف فرهنگی و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی در استان با همکاری دو مجموعه از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک بود.

کد خبر 1027563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha