هوای سرد و برفی در راه گیلان

دادرس ا‌ز وزش باد در گیلان در ساعات آینده خبر داد و گفت: پس از فروکش کردن وزش باد، بارش برف و باران در گیلان آغاز می‌شود بنابراین مردم باید از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه طبق الگوها و نقشه‌های هواشناسی، هشدار سطح نارنجی توسط هواشناسی گیلان صادر شده است اظهار داشت: از عصر و شب امروز(سه‌شنبه، ۲۸ بهمن) شاهد وزش باد در گیلان خواهیم بود که این پدیده در برخی نقاط به شکل ورزش باد گرم شدید یا موقتا خیلی شدید است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با تاکید بر اینکه وزش باد در روز چهارشنبه همین هفته در نقاط مختلف استان فروکش می‌کند از نفوذ سامانه بارشی به گیلان و کاهش محسوس دما خبر داد و تصریح کرد: با توجه به آنکه از روز چهارشنبه بارش برف و باران در گیلان آغاز می‌شود بنابراین مردم باید از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

دادرس منطقه اثر وزش باد در گیلان را به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های استان اعلام کرد و گفت: از عصر چهارشنبه بارندگی و وزش باد که در  پاره‌ای نقاط شدید یا موقتا خیلی شدید است در گیلان آغاز می‌شود و با فعالیت این سامانه جوی ارتفاعات و قسمتی از نقاط جلگه‌ای گیلان شاهد بارش برف و کاهش دما خواهند بود.

 

وی عدم فعالیت‌های کوهنوردی و عدم تردد در محورهای کوهستانی استان گیلان را همزمان با کاهش دما و بارش برف و باران مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به وزش باد و متعاقب آن کاهش دما مرغداری‌ها، گلخانه‌داران و صاحبان واحدهای پرورش طیور باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه تسریع در شخم زمستانه اراضی شالیزاری با استفاده از روان آب موجود، لایروبی آب‌بندان‌ها و کانال‌های آبرسان و ترمیم سردهنه‌ها را از جمله مواردی که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند اعلام کرد و افزود: محافظت از بذور خودمصرفی و کنترل شرایط محیطی انبارها هم در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

 

دادرس با بیان اینکه در صورت وقوع آتش‌سوزی، حریق و یا بروز سیل مردم می‌توانند مراتب حادثه را به پایگاه‌های منابع طبیعی اطلاع دهند و یا با تلفن 1504 ارتباط برقرار کنند اذعان کرد: امروز دمای آب دریا 9 درجه سیلسیوس و پیشینه ارتفاع موج در ساحل 0.6 متر است و پیشینه ارتفاع موج در روز چهارشنبه به 1.2 متر می‌رسد.

 

وی شرایط صید کیلکا را هم برای چهارشنبه شب نامناسب دانست و با بیان اینکه شرایط صید پره هم از به تدریج از پس فردا نامناسب می‌شود خاطرنشان کرد: ارتفاع موج در روز پنج‌شنبه(30 بهمن) بین 0.8  تا 2.2 متر، دید افقی در برخی نقاط ضعیف و دمای آب دریا هم  بین هشت تا 11 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.


 

کد خبر 1028068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha