کاهش ۳۹ درصدی بارندگی در خراسان جنوبی

نخعی از وزش باد شدید،گرد و غبار و کاهش دید برای هفته جاری خبر داد و گفت: میزان بارندگی در خراسان جنوبی نسبت به بلند مدت ۳۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

«جواد نخعی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اظهار کرد: هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نسبت به وزش باد شدید، گرد و غبار و کاهش دید برای آخر هفته جاری یعنی چهارشنبه شب تا جمعه  و به ویژه روز پنج شنبه(30 بهمن) صادر کرده است.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه بارش باران در نیمه شمالی و شرقی خراسان جنوبی در پنج شنبه شب و جمعه شب هفته جاری، دور از انتظار نیست، افزود: شهرستان های فردوس، سرایان، بشرویه، طبس و قاین و همچنین شهرهای حاجی آباد زیرکوه، درمیان، سربیشه و بخش هایی از بیرجند، نهبندان و خوسف منطقه متاثر از گرد و غبار شدید هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری امسال، گفت: از ابتدای سال زراعی تا امروز 33 میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به بلند مدت با 53 میلی متر بارندگی، 39 درصد کاهش بارندگی را داشته ایم.

 

وی از کاهش 52 درصدی بارندگی ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته میانگین بارندگی خراسان جنوبی 68 میلی متر بارندگی بوده است.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: میانگین کشوری بارندگی ها 83 میلی متر است که بازهم در تمام استان های کشور به جزء استان های قم و البرز که بارندگی های در آن ها نزدیک به نرمال بوده است، کاهش بارندگی داشته ایم.

 

نخعی با بیان اینکه سال گذشته 142 میلی متر  در کشور بارندگی داشته ایم، یادآور شد: میزان بارندگی در  بلند مدت 127 میلی متر  بوده است که می توان گفت 34 درصد نسبت به بلند مدت و 42 درصد هم نسبت به سال گذشته بارندگی های کشور کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود از 11 اسفندماه امسال و فروردین و اردیبهشت 1400 بخشی از کاهش بارندگی های در استان خراسان جنوبی ترمیم شود، اما جبران نخواهد شد.

 

 

کد خبر 1028091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha