ارزيابي مجدد مناطق متاثر از زمين لرزه سي سخت

سخنگوی جمعیت هلال احمر: امروز دوباره بازدید میدانی با همکاری تیم‌های عملیاتی و تیم‌های ارزیاب هلال احمر از مناطق متاثر از زمین لرزه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: محمد حسن قوسیان مقدم با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه در ساعت 22 و 5 دقیقه، ستاد مدیریت بحران در جمعیت هلال احمر تشکیل شد.


وی افزود: در دقایق اولیه وقوع زمین لرزه 40 نیروی ارزیاب با بکارگیری 12 دستگاه خودرو از شهر یاسوج و استان اصفهان به منطقه اعزام شدند؛ چون بر اثر وقوع این زمین لرزه 147 روستا و یک شهر تحت تاثیر بودند.


سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از سوی تیم‌های ارزیاب این جمعیت، گفت: 121 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد و 26 روستا در استان اصفهان، ارزیابی شدند و بر این اساس 24 هزار نفر در این روستا‌ها متاثر از وقوع زمین لرزه بودند، تخریب بنا‌ها در شهرستان سی سخت و روستا‌های اطراف بین 20 تا 40 درصد براورد شد.


وی گفت: برای اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زمین لرزه علاوه بر تجهیزات امدادی موجود در استان در همان ساعات اولیه 500 دستگاه چادر از استان‌های فارس و اصفهان به منطقه ارسال شد. بعلاوه سه کامیون تجهیزات شامل چادر امدادی و پتو از شهر یاسوج به سی سخت ارسال شد.


قوسیان مقدم تصریح کرد: در یکی از سالن‌های ورزشی 60 دستگاه چادر امدادی برای اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زمین لرزه برپا شد، اما مراجعه‌ای برای اسکان نداشت.


دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اقلام زیستی و غذایی مورد نیاز متاثران از زلزله در شهرستان سی سخت موجود است و امروز دوباره بازدید میدانی با همکاری تیم‌های عملیاتی و تیم‌های ارزیاب هلال احمر از مناطق متاثر از زمین لرزه انجام شده است.


قوسیان مقدم یادآور شد: نیرو‌های امدادی هلال احمر استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

کد خبر 1028899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha