ارتقای فرهنگ دینی جامعه رسالت خطیر روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: با توجه به رسالت روحانیت در ارتقای فرهنگ دینی جامعه، باید از این ظرفیت در ترویج ارزش ها و ارتقای اخلاق و معنویت بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد شاهرخی»، امروز(30بهمن)، دیدار با طلاب و فضلای خرم آباد و پلدختر در مسجد امیرالمؤمنین شهرک مهدیه قم استان لرستان را خاستگاه علما، اندیشمندان، فقها، ادبا، زهاد، نیکوکاران، ایثارگران خواند و گفت: وجود شخصیتی بین المللی همچون آیت الله العظمی بروجردی جایگاه بلند استان را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به نقش روحانیت در هدایت دینی جامعه و ارتقای اخلاق و معنویت اشاه کرد و افزود: برای انجام این رسالت خطیر روحانیت باید همبستگی و وحدت خود را حفظ کنند.

 

وی بر ضرورت دوری از اشرافی گری تأکید کرد و ادامه داد: ساده زیستی شاخصه مهم روحانیت بوده و این امر باید همچنان حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به فرصتی که به برکت انقلاب برای روحانیت به وجود آمده است، بیان داشت: امروز رسالت خطیری بر دوش روحانیت بوده و باید در تبیین و ترویج ارزش ها، نشر دین، ارتقای اخلاق و معنویت و رشد فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین بود.

 

وی اذعان داشت: روحانیت در تربیت هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه رسالت سنگینی بر دوش دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: از ظرفیت روحانیت باید در زمینه های مختلف فرهنگی و مقابله با آسیب ها و هجمه های فرهنگی بهره مند شد.

 

وی در پایان بیکاری جوانان را از مشکلات بزرگ لرستان خواند و گفت: در این راستا نیز پیگیری های لازم در حال انجام است.

 

کد خبر 1028909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha