ایران با مشارکت ۷۳درصدی در انتخابات، در رأس کشورهای دنیا قرار دارد

آیت الله شعبانی گفت: ایران با مشارکت ۷۳درصدی در انتخابات، در رأس کشورهای دنیا قرار دارد البته کشورهایی هستند که میزان مشارکت در آن‌ها بیشتر است چراکه حضور در انتخابات آن کشورها اجبار می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه ای هفته همدان گفت: یکی از اتفاقات مبارک در طول چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت مردم است به طوری که امروز مردم اکثر مدیران را انتخاب می کنند و صاحب اصلی کشور هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: ممکن است در فضای مجازی یا رسانه‌ای این‌گونه تبلیغ شود که دولت و مجلس در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیستند در صورتی که به هیچ عنوان اینگونه نیست و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز اشاره کردند انتخاب مردم در تعیین وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور تاثیرگذار است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران با مشارکت ۷۳درصدی در انتخابات، در رأس کشورهای دنیا قرار دارد البته کشورهایی هستند که میزان مشارکت در آن‌ها بیشتر است چراکه حضور در انتخابات آن کشورها اجبار می‌باشد.

 

وی بیان کرد: دومین دستاورد انقلاب اسلامی، تربیت شهدایی مانند شهیدان سلیمانی و حججی است، شاه جشن ۲۵۰۰سالگی دوران سلطنت در ایران را برگزار کرد اما در طول ۲۵۰۰ سال چه افرادی تربیت شد؟

 

آیت الله شعبانی موثقی مطرح کرد: امروز جوانان مؤمن و انقلابی ما بسیار زیاد هستند و این افراد را می‌توانیم در مراسم‌های مذهبی ماه محرم و شب‌های قدر ببینیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد: برگزاری آیین‌‌های عبادی مانند اعتکاف و نماز جمعه از دیگر برکات انقلاب اسلامی است و فرصت را باید غنیمت شمرد و حال که شرایط برپایی مراسم اعتکاف فراهم نیست در منزل به راز و نیاز با پروردگار جهان پرداخت.

 

وی مبارزه با فاصله‌های اجتماعی و اقتصادی و تبعیض را از رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: ایشان در سخنرانی اخیر خود و جلسات متعدد بر این موضوع تاکید کرده‌اند و مدیران باید این رهنمود را عملیاتی کنند نه اینکه تنها به توصیه زبانی اکتفا کنند.

 

وی تصریح کرد: از نمودهای تبعیض در شهر همدان که در سایر استان‌های نیز احساس می‌شود؛ شکل‌گیری مناطقی با عنوان "بالا" و "پایین شهر" است و در مناطق برخوردار، امکانات شهری بیشتری وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: تقسیم بندی شهر به مناطق بالا و پایین شهر و اختصاص بیشترین امکانات به مناطق بالای شهر که در همدان نیز آن را شاهدیم، صحیح نیست.

 

وی اضافه کرد: یکی از بهانه های مدیران شهری درباره تخصیص بیشترین میزان اعتبار به مناطق بالای شهر بالا بودن میزان درآمد زائی شهرداری در این مناطق به ویژه به علت بالا بودن میزان ساخت و ساز عنوان می شود.

 

وی اظهار داشت: مدیریت شهری برای تقسیم عادلانه درآمدها، برخورداری همه مناطق از خدمات و رفع تبعیض تصمیم جسورانه بگیرد بنده نیز مجدانه پیگیر این موضوع هستم.

 

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه با بیان اینکه روز شهادت «محلاتی» به نام روز روحانیت نامگذاری شده است گفت: روحانیت به تناسب جمعیت ۱۰ برابر بیشتر از سایر اقشار شهید داده و در صف مقدم دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

کد خبر 1029137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha