دسترسی ۱۷۰۰ نفر از روستائیان ماکو و تکاب به اینترنت پرسرعت فراهم شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از دسترسی ۱۷۰۰ نفر از روستائیان شهرستان های ماکو و تکاب به اینترنت پرسرعت خبر داد.

«قاسم جلیلی‌نژاد»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: با ایجاد دو سایت جدید در شهرستان های ماکو،تکاب شش روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزارو 700 نفر به اینترنت پهن باند و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان آذربایجان غربی افزود: با ایجاد این سایت جدید با تکنولوژی 3G / 4G چهار روستای چراغ تپه سفلی ،ینگی کند ،الوچلوی علیا و زره شوران از شهرستان تکاب و روستاهای رند و علی آباد رند از شهرستان مرزی ماکو تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات در آمدند.

وی  تصریح کرد: طبق اسناد بالا دستی تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه خدمات آموزشی، کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که زیرساخت های اصلی برای بهبود سطح زندگی روستایی را در پی دارد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا تا به امروز قریب به 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی از این موضوع بهرمند هستند.

مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های اصلی ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: علی رقم وجود موانع متعدد  برای تامین تجهیزات بادستور وزیر ارتباطات توسعه اینترنت و زیرساخت های ارتباطی روستاهای استان در حال ارتقاء است و سعی کل مجموعه بر رسیدن درصد پوشش ارتباطات روستاها به متوسط کشوری است.

کد خبر 1029240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha