نوسان آمار کرونا در استان کرمان تحت تاثیر وضعیت سیرجان/ قبل از دیر شدن، باید کاری کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه نوسانات آمار مبتلایان در استان به دلیل وضعیت سیرجان است، گفت:این وضعیت را نمی توان پذیرفت و از فرماندار تقاضا دارم جلسات و بازدیدها در این شهرستان را تا اطلاع ثانوی متوقف و مجازی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (2 اسفند) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: وضعیت استان کرمان بیش از یک ماه هست که نسبتاً پایدار است اما هشدارها همچنان پابرجا است و انتظار داریم که شهر سیرجان هم به این مسئله توجه کند.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اگر بیماری کرونا در شهر سیرجان کنترل نشود ممکن است این وضعیت گریبان گیر شهرهای دیگر استان نیز شود لذا باید مسئولین و مردم مسئله را جدی تر بگیرند و به این موضوع توجه کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه نوسانات آمار مبتلایان در استان به دلیل وضعیت سیرجان است، اظهار کرد: از طرفی شهرستان سیرجان یک شهر اقتصادی است و با تعطیلی آن لطمه اقتصادی به استان وارد می شود لذا باید قبل از دیر شدن، همه مسئولین و مردم در کنترل بیماری همکاری داشته باشند.

 

 

 

رشیدی نژاد ادامه داد: این وضعیت را نمی توان پذیرفت و از فرماندار شهرستان سیرجان تقاضا دارم جلسات و بازدیدها در این شهرستان را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده و به صورت ویدیویی و مجازی برگزار کنند زیرا در غیر این صورت لطمه متوجه خود آنان و مردم خواهد شد.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هنوز ثابت نشده که ویروس جهش یافته در سیرجان وجود دارد و اگر این ویروس در آن شهر باشد باید رفتارها را کاملاً تغییر دهیم، در پایان گفت: شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می شود لذا تا زمانی که ثابت نشود، چنین چیزی وجود ندارد و اگر این ویروس در استان گردش پیدا کند باید کل استان قرنطینه و راه ورود و خروج بسته شود بنابراین این را مسئولین و مردم جدی بگیرند و از هیچگونه وقت و کاری دریغ نکنند.

 

 

 

 

سرهنگ محمدعلی نظری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: متاسفانه مقداری دچار عادی انگاری شدیم اما این واقعیت است که باید جلسات قرارگاه استانی بیشتر شود و با توجه به اینکه تا پایان فاز اول طرح شهید سلیمانی{پایان اسفند ماه} وقت نداریم باید هفتگی علاوه بر ستاد کرونا جلسات قرارگاه را تشکیل دهیم.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به وضعیت سیرجان اشاره کرد و گفت: عملکرد برخی از تیم های نظارتی و کنترلی در شهرستان سیرجان خوب نیست و خواهش داریم همه اعضا ستاد کرونا در شهرستان این جلسات را بیشتر برگزار کنند زیرا برای حفظ جان مردم هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

 

 

 

وی افزود: از فرماندار سیرجان و همه اعضای ستاد شهرستانی تقاضا داریم که جلسات بیشتری بگذارند و محدودیت را با جدیت دنبال کنند و از تیم های حمایتی و نظارتی هم درخواست داریم که فعال تر شوند.

 

 

سهراب بهاالدینی، فرماندار سیرجان در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان سیرجان داد و گفت: بحث تردد در سیرجان افزایش پیدا کرده و مردم از شهرستان های همجوار به شهر سیرجان برای خرید و موارد دیگر هجوم آوردند و این دلایل شیوع کرونا در این شهرستان است.

کد خبر 1029493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha