کاشت ۲ هزار اصله نهال در آستان مبارکه تیرتاش گلوگاه

رضایی خورشیدی از کاشت ۲ هزار اصله نهال در آستان مبارکه تیرتاش گلوگاه خبر داد و گفت: این نهال ها با هدف حفظ و صیانت از منابع طبیعی و توسعه فرهنگ درختکاری در جامعه اجرایی شد.

« مجید رضایی خورشیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در گلوگاه اظهار کرد: 2 هزار اصله نهال در محوطه آستان مقدس معصوم‌زاده تیرتاش گلوگاه کاشته شد و با کاشت نهال در بقاع متبرکه حفظ منابع طبیعی و کمک به محیط زیست با ترویج فرهنگ نهال‌کاری دنبال می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه افزود: اوقاف مدافع جنگل‌ها، درختان و منابع طبیعی است و در این راه علاوه بر حفظ جنگل‌ها خود نیز درختکاری می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه اوقاف مازندران همه ساله در محوطه بقاع متبرکه و اراضی موقوفات استان اقدام به کاشت نهال می‌کند، اظهار کرد: امسال نیز کاشت نهال در اراضی موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان ها با جدیت دنبال می‌شود.

 

رضایی افزود: یکی دیگر از اهداف اوقاف در کاشت نهال درختان صنعتی در بقاع متبرکه را ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت اراضی کشاورزی و مرتعی موقوفات است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه یادآور شد: اوقاف در کنار حفاظت و صیانت از موقوفات به دنبال اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات با هدف اشتغال زایی و حمایت از تولید است.

کد خبر 1029764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha