پیشنهاد استاندار برای میزبانی برنامه بین المللی با موضوع سبک زندگی علوی

استاندار خراسان شمالی در شصت و‌ نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داد تا سال ۱۴۰۰ خراسان شمالی میزبان یک همایش بین المللی با محوریت سبک زندگی علوی و غدیر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  "محمدعلی شجاعی" ظهر امروز یک‌شنبه در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، عنوان کرد: رهبر انقلاب در سفری که سال ۹۱ به استان خراسان شمالی داشتند با شناختی که از قومیت‌ها و فرهنگ‌های استان داشتند برای اولین بار  بحث سبک زندگی را مطرح کردند.

 


استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه خروجی فرهنگ اسلامی، مکتب سلیمانی می‌شود، گفت: عمل صالح یک جامعه دین‌مدار را دیش می‌برد و نمود این مسأله در بخش فرهنگی پررنگ‌تر است.

 


وی همچنین بامحکوم کردن برنامه حرمت شکنانه‌ای که در روز شهادت امام هادی اجرا شده بود، اظهار کرد: پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی این چنین رفتارهایی نابخشودنی است که بلافاصله با خاطیان برخورد و مسئول برگزاری برنامه برکنار شد.

 


وی همچنین با ابراز گلایه از اینکه مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی اجرایی نمی‌شود و گزارش آن ارائه نمی شود، گفت: سه دستگاه ورزش و جوانان، علوم پزشکی و بهزیستی گزارشی مبنی بر اجرای مصوبات جلسه پیشین شورای فرهنگ عمومی ارسال نکرده‌اند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این جلسه با ارایه گزارش عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان، عنوان کرد: برگزاری همایش تحکیم خانواده، تولید محتوای چند رسانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اختصاص خطبه‌های نماز جمعه به سبک زندگی از جمله مهم‌ترین فعالیت های انجام شده در استان در زمینه نهادینه کردن جریان سبک زندگی بود.

 


"حسین فرخنده" همچنین به حذف و تصحیح برخی از آداب و رسومی که در جامعه تأثیرات منفی داشته اشاره کرد و افزود: یکی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی ایجاد تغییر رفتارها در برخی از آیین‌ها بود که به صورت مصوبه قرار گرفت و اعضا ملزم به  انجام و تبیین آن در جامعه شدند.

 


وی اضافه کرد: طرحی با عنوان تجلیل از خادمان ترویج فرهنگ سلامت در استان اجرا می‌شود و بر همین اساس ۲۰ صنف که در جهت الگوسازی و تسهیل امور فرهنگی برای مبارزه با کرونا فعالیت داشتند شناسایی شدند تا مورد تقدیر قرار بگیرند.

 

 

 

کد خبر 1029972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha