بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و سازمان بین الملی انرژی اتمی در تضاد کامل با مصوبه مجلس است

نماینده مردم کرمان بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و سازمان بین الملی انرژی اتمی را در تضاد کامل با مصوبه مجلس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی زاهدی در ادامه جلسه علنی صبح امروز دوشنبه 4 اسفند و در جریان بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس گفت: مواد 1، 2، 6 و 7 اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بر خروج جمهوری اسلامی ایران از پروتکل الحاقی بعد از دو ماه از لازم الاجرا شدن این قانون تاکید می کند. دولت موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعهد پروتکل الحاقی را متوقف کند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه بیانیه مشترک سازمان بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی در تضاد کامل با مصوبه مجلس است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت نامه جامع پادمان خود با آژانس همانند قبل ادامه می دهد و این موضوع در بند یک این بیانیه آمده است. در صورتی که ما در مصوبه مجلس اعلام کردیم که بعد از دو ماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شود.

 

همچنین عباس مقتدایی، نماینده اصفهان نیز گفت: مجلس اجازه نمی دهد که قانون مصوب زیر پا گذاشته شود. قانون مصوب مجلس باید اجرایی شود اگر این بیانیه بخواهد الزام آور شود باید مصوبه مجلس را داشته باشد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: آقای رییس جمهور اگر حرفی برای گفتن دارد باید بر اساس قانون باشد و اگر نیازی دارد با نمایندگان ملت صحبت کند حرف ما قانون است و مسئولان حق ندارند قانون را زیر پا بگذارند.

 

ابراهیم عزیزی نماینده شیراز نیز در این رابطه گفت: سازمان انرژی اتمی در یک اقدام خلاف قانون با آژانس بین المللی انرژی اتمی مفاد قانون لغو تحریم ها را نقض کرده است و این اقدام هیچ وجاهتی ندارد. تفاهم دوجانبه تحت عنوان فنی موقت برای مجلس محلی از اعراب ندارد.

 

نماینده مردم شیراز با بیان ایکه مجلس یازدهم قدمی از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد، اظهار داشت: امروز مهمترین انتظار مجلس از قوه قضاییه حفاظت از منافع ملی ملت ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و متخلفانی است که قانون مصوب مجلس را اجرایی نکردند.

 

محمدعلی محسنی بندپی نیز در این رابطه با بیان اینکه دولت باید مجری قوانین مجلس یازدهم باشد، اظهار داشت: مطابق رهنمود رهبر انقلاب امروز وقت اجرای وعده هاست. وقت کشی های چند ماهه غربی ها به پایان رسیده است. اگر ما امروز به وعده هایمان عمل نکنیم بدون شکل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید سرافراز دکتر فخری زاده هستیم.

 

نماینده مردم نوشهر با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به اقتدار مردم است، گفت: باید از اتخاذ تصمیمات احساسی و هیجانی بپرهیزیم و باید دبیر شورای امنیت ملی و رییس سازمان انرژی اتمی در مجلس حضور یابند و در مورد مسایل اخیر به مجلس توضیح دهند.

 

 

کد خبر 1030262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha