وحدت کلمه امروز مجلس لغو برجام است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مطمئنا رهبری وقتی ببینند مجلس بر حرف خود قاطع ایستاده اند از مجلس دفاع خواهند کرد، گفت: امروز وحدت کلمه ما در لغو تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، روح الله ایزدخواه در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 4 اسفند و در واکنش به موافقت نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: ما در زمان تصویب قانون مجلس اصرار داشتیم که زمانی به دولت بدهیم و اگر گفتیم شرایط عدم تعهد طرف مقابل دارید محکمات را به متشبهات ندهیم. همین الان پروتکل و نظارت های برجامی را متوقف یا تعلیق کنید و به دولت وقت دهیم حدود دو الی سه ماه اثبات کند که تحریم ها برداشته می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما پیش بینی می کردیم که آژانس با افراد دست چندم به ایران بیاید و یک بیانیه سست و مضخرف که فقط قانون مجلس را زیر پا می گذارد و منافع ملت را به خطر می اندازد، صادر کند. آقایان می گویند تا پاسی از شب صحبت کردیم و با عده ای و با مجموعه ارشد نظام مشورت کردیم اما رهبری فرمودند ما حرف در گوشی با کسی نداریم و حرف من همان چیزی است که علنی با مردم مطرح می کنم.

 

وی بیان کرد: اگر می گوییم که صدای واحد از مجلس بیرون بیاید و وحدت شکل گیرد وحدت مجلس امروز در اقدام انقلابی است وقتی رهبری ببیند که مجلس بر حرف خود قاطع ایستاده است مطمئن باشید از مجلس دفاع خواهند کرد. امروز وحدت ما در کلمه لغو برجام است.

 

همچنین، محمد صفری ملک میان نیز در این رابطه گفت: اجازه نمی دهیم عزت ملت ایران لطمه بخورد و ما بر استقلال و امنیت این ملت بیش از پیش اصرار داریم.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما قانون مجلس را به گونه ای تصویب کردیم که الزام آور باشد و قطعا دولت باید تابع قانون باشد. اینکه بخواهند با یک بیانیه مصوبه مجلس را زیر پا بگذارند، درست نیست.

 

کیوان مرادیان کوچ کسرایی نیز در این رابطه گفت: اگر قرار بر تاخیر اجرای مصوبه مجلس بود، باید با نظر مجلس این اتفاق می افتاد و اگر در اجرای مصوبه مجلس در مورد لغو اجرای پروتکل الحاقی سه ماه به تاخیر بیفتد، تاخیر سه ساله آن نیز دور از ذهن نخواهد بود.

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی طرح مجلس تبدیل به قانون شد که نه تنها چرخ های سانیفیوژها نچرخید بلکه چرخ اقتصاد و تولید نیز نچرخید و تحریم ها نیز لغو نشد.

 

همچنین، علی اکبر علیزاده برمی در واکنش به این بیانیه گفت: امروز روز تصمیم گیری برای عزت و یا خدای ناکرده ذلت مجلس یازدهم در سه سال باقی مانده است. وای به حال ما اگر بخواهیم به گونه ای رفتار کنیم که لیبرال ها پیام رهبری را زیر پا بگذارند.

 

 

کد خبر 1030266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha