دولت در اصلاحات بودجه، بنا را بر تعامل با مجلس قرار داد

رضاخواه اظهار کرد: مجلس بنای تعامل را گذاشت و دولت نیز در این زمینه واقعاً تعامل کرد، لذا در حال حاضر لایحه بودجه دچار تغییرات زیادی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص وضعیت لایحه بودجه سال آینده با دکتر مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مجتبی رضاخواه با اشاره به اینکه وقتی لایحه بودجه به مجلس ارسال شد، اشکالات متعددی داشت، گفت: از همان ابتدا برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند لایحه بودجه باید در کمیسیون تلفیق رد شود و برخی معتقد بودند می توان آن را با اعمال اصلاحاتی تصویب کرد.

وی از موافقت خود با رد کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد و بیان کرد: با رای 20 به 19 اعضای کمیسیون تلفیق رای به تصویب کلیات و اصلاح لایحه دادند. اصلاحات بودجه با مخالفت دولت مواجه شد هر چند برخی از مدیران میانی و وزرا اصلاحات کمیسیون تلفیق را قبول داشتند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه به رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس اشاره کرد، گفت: بعد از اینکه لایحه مجدداً به دولت بازگشت، رایزنی در خصوص تغییرات و اصلاحات در بودجه آغاز شد. در این زمینه هفت محور اصلاحیه را به دولت اعلام کردیم که شش اصلاحیه اعمال شد و یک اصلاحیه نیز به صورت تلویحی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به دنبال همان اصلاحاتی بود که دولت اعمال کرد اظهار کرد: مجلس بنای تعامل را گذاشت و دولت نیز در این زمینه واقعاً تعامل کرد. نتیجه این شد که کلیات اصلاحیه در بودجه صحن علنی رای آورد و مجدداً به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و به سرعت کارهای لازم انجام شد. از امروز نیز مجلس به صورت سه شیفت اصلاحات بودجه را اعمال خواهد کرد.

رضاخواه با بیان اینکه تغییرات اصلی را کمیسیون تلفیق اعمال کردیم، عنوان کرد: یک‌سری از اصلاحاتی که در این کمیسیون مصوب کرده بودیم را از دولت خواستیم در اصلاحیه اعمال کند که چنین هم شد. در بار دوم نیز تغییرات لازم صورت گرفت و واقعیت این است که چارچوب بودجه خیلی متغیر نخواهد بود، زیرا هم زمان محدود است و هم اینکه صحن علنی مجلس نیز خیلی فرصت ندارد، لذا باید در مدت باقیمانده از سال آن را مصوب کنیم و به شورای نگهبان ارسال کنیم.

کد خبر 1030291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha