نماز جماعت روح مسجد است/  شبهات دینی در بستر فضای مجازی ردیایی و پاسخ داده شود

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه زنده بودن محله به برگزاری نماز جماعت در مسجد محلات است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقش مهم در ردیابی و پاسخگویی به شبهات دینی در فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام صبح امروز(۵ اسفند) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: روح مسجد به امام جماعت و نماز جماعت است.

 

حجت الاسلام« وعد مرادبیگی»  با بیان اینکه با وجود شرایط  سخت کرونا، امامان جماعات و روحانیت با حضور در مساجد نقش مهمی در  فعالیت های مسجد، کمک های مومنانه و مبارزه با کرونا داشتند، ابراز کرد: محوریت برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مساجد با امام جماعت است.

 

وی با بیان اینکه لازم است که هر جایی که امکان برگزاری نماز جماعت در سطح مساجد وجود دارد، نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد، افزود: در همه مساجد باید بر اساس  وضعیت شیوع کرونا و رنگ بندی آن، به گونه ای اقدام شود که نماز جماعت در سطح مساجد تعطیل نشود.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه اگر در  مسجد محله ای نماز جماعت شکل نگیرد، باید گفت که فضای آن محله مرده است، ابراز کرد: زنده بودن محله به برگزاری نماز جماعت در  مسجد محلات است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی در ادامه با تاکید بر اینکه در مساجد باید یک جریان استعدادیابی در دل محله انجام شود، گفت: ما باید با تبلیغات و برنماه ریزی صحیح به دنبال جوانان برویم، استعدادها را پیدا کنیم، برخی از جوانان نمی توانند  استعداد خودشان را ظهور و بروز دهند باید زمینه شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم کرد.

 

وی گفت:  همچنین جوانانی که در سطح محله  آسیب پذیرند باید در سایه برگزاری  نماز جماعت در مسجد پیدا کنیم، بسیاری از جوانان آسیب های قابل حل است اما ممکن است در معرض آسیب باشند، مسجد باید بتواند کانون حل مسأله جوانان آسیب پذیر باشد و همه این موارد تحت لوای تشکیل گروه های جهادی در مساجد  می تواند منشا خیر و برکت باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام بیان کرد: همه فعالیت های فرهنگی و هنری و دینی در سطح مساجد می تواند با محوریت گروه های جهادی برگزار شود و  می شود که تمام کانون های فرهنگی و هنری در قالب گروه جهادی نقش تربیتی و نقش آموزنده ای  برای جوانان داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری می توانند با برنامه ریزی درست، شبهات دینی را در بستر فضای مجازی ردیایی و بررسی کنند و برای این شبهات نیز پاسخ مناسب با حضور کارشناسان فن ارائه دهند.


 

کد خبر 1030785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha