ضرورت بهره‌مندی از دانش فرهیختگان عمانی در تولید محتوای رضوی

سید علی موسوی‌زاده در دومین جلسه از نشست‌های هم‌اندیشی «نیازسنجی تولید محتوای رضوی»، بهره‌مندی از دانش صاحب نظران و فرهیختگان عمانی در تولید محتوای رضوی را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و امور بین‌الملل صدا و سیما، دومین جلسه از نشست‌های هم‌اندیشی «نیازسنجی تولید محتوای رضوی» را با حضور رایزنان فرهنگی ایران در لبنان، عمان و تونس در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

در ابتدای این برنامه، محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) هدف از برگزاری این وبینار را بررسی زمینه‌ها و ‌ای موجود در کشورهای مختلف جهت تولید و گسترش محتوای رضوی دانست.

وی اظهار کرد: قرار است در این برنامه‌ها، چگونگی تولید محتوای رضوی برای هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور و فارسی زبانان و همچنین برای علاقه‌مندان خارجی آن کشورها در قالب‌های هنری و در فضای مجازی با همکاری رایزنی‌های فرهنگی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

پس از آن، رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لبنان، عمان و تونس در زمینه ظرفیت‌های موجود در حوزه مأموریتی خود مطالبی را عنوان کردند.

سید علی موسوی‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در عمان با بیان اینکه شیعیان عمانی علاقه و ارادت ویژه‌ای به ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دارند، گفت: مناسب است از فرهیختگان علمی و ادبی عمانی که به طور مرتب به مشهد مقدس سفر می‌کنند در زمینه تولید محتوای رضوی بهره گرفت.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از کانال‌های فکری و فرهنگی عمانی در فضای مجازی از جمله «کانال اُنس» آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان برای فراهم کردن امکان حضور اندیشمندان ایرانی در حوزه علوم رضوی در این محافل فکری را اعلام کرد.

کد خبر 1031856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha